|
|
Nemoc šílených koťat? Nic než dílo šíleného redaktora!
Před pár dny ještě neexistující pojem "Nemoc šílených koťat" se v důsledku masivní propagační kampaně k vydání čísla 6/2012 časopisu Týden stal jedním z nejvyhledávanějších výrazů na internetu. Ke škodě nás kočkařů a především ke škodě koček.
6.2.2012 vyšlo nové číslo časopisu Týden, na jehož titulní stránce je upoutávka na článek o toxoplasmoze. Ačkoliv v článku samotném prof. Flegr scestné spojení
koček a toxoplasmozy uvádí na pravou míru, tak bohužel propagační kampaň, která tento článek provázela, vyznívá úplně jinak. Lidé tak mají po přečtení titulků "Nemoc šílených koťat", "Parazit přeprogramuje váš mozek", "Každý třetí Čech je nakažen", "Nebezpečné kočky" - to vše provázeno fotografiemi koček - zcela oprávněný pocit, že se jedná o nějakou novou chorobu, která zachvátila když ne celý svět, tak minimálně Čechy určitě. Málokdo si pak v rozhovoru s prof. Flegrem přečte, že on sám kočku má a nemoc sice taky, ale že "to s tím tak úplně nesouvisí".
Jak se bránit proti lži?
Proti titulce jsme spolu s našimi fanoušky ještě týž den ostře protestovaly na Facebooku. Též jsme se obrátily na JUDr. Slámovou s dotazem, zda je možné proti formě, jakou Týden čtenáře o toxoplasmoze informuje, tedy zejména proti tomu, že toxo zcela zavádějícím a poplašným způsobem spojuje s kočkami, nějak protestovat i právně, např. žalobou. Dostaly jsme tuto odpověď: "Nelze. Titulek je vždy takový, aby zaujal. A žalovat koho a proč? Kdo by měl být poškozeným? Náš právní řád nezná možnost žalovat jen kvůli titulku, pokud se to netýká konkrétního subjektu." Vysvětlení toho, jak je možné, že v ČR média servírují lidem naprosté nesmysly a zda se proti tomu dá bránit, jsme se tedy od známé advokátky, která je pověstná tím, že hájí práva zvířat, nedočkaly. Ale právně proti titulce tedy nejspíš protestovat nelze. Zaurgovaly jsme tedy alespoň vyjádření časopisu Týden, a to přímo na e-mailové adrese dopisy@tyden.cz, ale redakce mlčí.
"Nemoc šílených koťat" - blábol, který vystoupal na přední místa vyhledávačů
Cílem tohoto příspěvku není informovat o tom, co je toxoplasmoza, o tom ostatně poměrně rozsáhle hovoří samotný článek v časopise Týden, zájemci si pak jistě sami na internetu najdou, jak a za jakých okolností se člověk toxoplazsozou může nakazit. Cílem tohoto článku je spíš poukázat na to, co takový nesmysl vypuštěný na veřejnost v podobě titulní stránky dokáže - jak snadné (a beztrestné) je (pro média) rozšířit mezi lidmi lež a jak těžké je (pro nás útulkáře) tuto lež vyvrátit.
Během jednoho dne se z dosud neznámého pojmu "Nemoc šílených koťat" stal na vyhledávači Centrum.cz nejvyhledávanější výraz:
Centrum.cz - 7.2.2012
A nejen vyhledávač Centrum.cz, nýbrž i Seznam.cz už "nemoc šílených koťat" či povídání o "šílených kočkách" dokonce sám nabízí:
Seznam.cz - 7.2.2012
Na seriozní osvětu o kočkách místo v médiích není, na nesmysly ano
Problém, který celá záležitost pro nás útulky znamená, shrnuje naprosto přesně v diskuzi na Facebooku předsedkyně sdružení o.s. Strakatý svět Dagmar Kneslová: "Jako o.s. Strakatý svět se opakovaně snažíme dostat do médií tolik potřebné informace, které by neprohlubovaly nesmysly a nepochopení koček. Kastrace, nemoci - velmi hloupé a zastaralé názory jsou přejímány z generace na generaci. Pořádáme přednášky, didaktické pořady, v naději, že se nám podaří názor na kočky změnit... Titulek a obálka je zavádějící a manipulativní, to nejviditelnější si však každý "rychločtenář" zapamatuje a co se stane? Další otrávené kočky v prostorách zahrádek a chat, kde by jinak kočky mohly bez šíření takto nesmyslných poplašných zpráv žít? Máte představu, kolik času, práce, investic jednotlivých dobrovolníků, kolik naší snahy a práce jste poškodili?Opravdu vám tím útokem tolik stoupne prodejnost?"
Srovnatelně velkých palcových titulků, které by lidem sdělily, že časopis Týden lže a že kočky nebezpečné nejsou, se asi dočkáme jen sotva. Nezbývá tedy než doufat, že lidé jsou všelijakými senzacechtivými zprávami již tak přesycení, že na "nemoc šílených koťat" co nejdříve zapomenou...
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
Nepodléhejte panice! (2012-02-08 08:44:04, B.B.) Odpovědět
Za týden nebo dva si na to nikdo ani nevzpomene. A vyhubení tohoto trvale přemnoženého zvířete opravdu nehrozí. Nebo už máte nějaké ověřené zprávy o vyhazování koček na ulici, jejich likvidaci nebo něčeho podobného v souvislosti s "Nemocí šílených koťat"?
šílená koťata (2012-02-08 09:04:22, Kubíková) Odpovědět
Patrně Vás baví provokovat. Všichni víme, že jsou kočky přemnožené.Tady jde o to, že partně vzroste počet vyhozených koček a tím víc práce budou mít útulky. Ale to Vy asi víte moc dobře.
toxoplasmosa a mozek (2012-02-08 12:39:09, Helena) Odpovědět
Na jednu stranu se nepochybně jedná o významné objevy, na druhou stranu je to zrovna ten druh objevů, kterých se lidé rádi chytnou a obhajují jimi své nedostatky.
To bylo už v minulosti, studenti apod. kteří u doktora zkoumali jestli nemají ten chronický únavový syndrom a něco, co ho prý způsobuje (chlamydie, toxoplasmosa), protože lepší je říct že za to může nějaký parazit, než že jsem unavená proto, že jsem do tří do rána seděla v hospodě / na Facebooku. Hlavně najít nějakého viníka (jiného než já sám) a ukázat na něj prstem.
Někdy to moc nevadí, když někdo polyká ve velkém gingko, lecithin, B komplex a DMAE, tak tím škodí akorát svojí peněžence, jiné bludy a polopravdy jsou horší. Třeba španělské okurky, kdy klidně položíme španělské zemědělství, místo abychom lidem řekli: "Lidi! Ta okurka se musí umejt! Nestačí sundat z ní igelit, ve kterém je zatavená!" Problém byl celou dobu pouze v NEMYTÉ zelenině.
Tohle je taktéž škodlivý blud. I bez toho je problém řešit všechny ty kočky které někoho přestaly bavit / které vyrostly a nejsou hravé / které jdou manželovi na nervy / které jsme zdědili po babičce / atd. atd., natož aby k nim ještě přibyla várka koček přenášejících strašlivé a nebezpečné choroby... kvůli kterým si musíme umývat zeleninu, strašné!
Heleno, (2012-02-09 10:55:29, Nadikhindo) Odpovědět
tady se musím mírně ohradit, protože nemoci, jako např. chlamydie, borelie, bartonelly, parazit různí opravdu představují velkou hrozbu. Léta jsem nepila, nekouřila, zdravě jedla, cvičila, snažila se o pravidelný režim... a pomalu chcípala. Tyhle problémy se nesmí podceňovat; existují, řádí mezi námi dokonce víc, než jsou lékaři ochotní přiznat (a léčit); jenže...
Jenže ono je šíleně jednoduché tohle svést na nějakého zvířecího viníka, který se nemůže bránit. Pravda je taková, že kočka není z hlediska nákazy zdaleka tak riziková, jak lecjaký "stoletzavopicema" Mudr tvrdí. I např. ta Bartonella - bývá nazývána "nemocí z kočičího škrábnutí" - ale už se moc nemluví o tom, že ji zrovna tak přenáší hmyz; že existuje mnoho druhů, z nichž většina nemá s kočkou nic společného (a které se ani netestují) a pokud bychom tu "kočičí" Bartonellu henselae měli dostat od kočky, muselo by jít o kočku zablešenou a do rány by se musel dostat bleší trus. Což zase vypovídá jenom o tom, že se o své mazlíky i o své škrábance máme dobře starat.
Já sama mám možná i tu Bartonellu - a nejspíš od štípance. A nikdy by mě nenapadlo brojit proti existenci komárů a klíšťat - mimo ty potvůrky, které se do mě zahryzly, to dá rozum :-) Někde v Africe vyhubili komáry přenášející malárii - a došlo k totálnímu zhroucení ekosystémů. TAkže celý ten humbuk kolem nemocí by se podle mě měl přesunout tam, kde se vynalézají účinnější léky a vakcíny - místo léků. které jenom tlumí příznaky a mastí kapsy farmaceutickým lobby...
Denním kontaktem s lidmi produkovaným pouličním humusem se bezpochyby vystavujeme riziku nákazy daleko víc, než kontaktem s hejnem toulavých koček. CHlamydie? Létají vzduchem, potvory kapénkové. "Pohlavní" nemoci? Jsou jich plné bazény i veřejné záchodky; někdy stačí sáhnou na kohoutek a pak do oka. Borelie si předáme i v rodině; slyšela jsem o případech dědičné syfilis. ALe nějak si nejsme ochotni přiznat... Takže duševně slabší jedinec? Bude hledat způsob, jak se pomstít za své ohrožení na kočce. Nebo ptákovi. Sám si ale ruce před jídlem neumyje a když na něj jde chrchel, šup s ním pěkně na ulici, při troše "štěstí" se v něm vyválí třeba batole... A nezapomene v tramvaji kašlat na celé kolo, kdepak kapesníky před ústo...
nemoci (2012-02-09 11:15:58, Helena) Odpovědět
Moment, já rozhodně netvrdím, že tyto nemoci nepředstavují hrozbu. Ale na druhou stranu vidím, jak rádi hledají nějakého "infekčního či parazitálního" viníka lidé, kteří si za svoje problémy můžou životním stylem. Aneb "spala jsem čtyři hodiny a jsem unavená, asi mám (doplň chorobu)" - a na základě téhle zkušenosti si myslím, že právě tací lidé se rádi chytnou jakékoli nové výmluvy.
V levé ruce jsem držela mobil, v pravé bagetu, řídila jsem kolena, ale nabourala jsem proto, že v mozku mám toxoplasmosu. A tak podobně.
Spousta lidí by ráda viděla nějaké zázračné viníky a zázračné všeléky, stačí odstranit kočku a zařadit zelený čaj a budeme zdraví a žít sto let, přitom ona ta péče o zdraví je povětšinou dosti jednoduchá - vyvážená strava, dostatek pohybu, dostatek spánku na slušné matraci, přiměřeně uklizeno, vyvětraná místnost, umyté ruce po příchodu domů a před jídlem... atd. atd., prostě stačí dodržovat ty nudné kraviny které známe od babičky a ze základní školy, ale to holt není dost dobré.
Radši budu chodit na vibrační plošinu a jeden týden v roce budu držet hladovku a chlemtat mladý ječmen, a tím se odčiní veškeré prohřešky.
Ono to jde jedno s druhým v ruce, jsou tady zanedbané případy chronických infekcí, protože lékaři je nechtějí léčit, a zároveň jsou lékaři zavalení lidmi s otřesným životním stylem, kteří se domáhají "nějaké diagnózy".
Jo, toxoplasmosa leze na mozek. To je významné zjištění, zejména kvůli tomu, jak vysokou máme úmrtnost při dopravních nehodách. Ale jak na to zareaguje prostý lid?
Viděli jsme to u ptačí chřipky. Na jednu stranu se lidi bojí krmit ptáčky, protože by na ně sýkorka přes dvojité zavřené okno mohlo prskat viry. Na druhou stranu jsme v metru apod. nepotkali nikoho (kromě Japonců) kdo by nosil hygienickou roušku. U které je tedy smysluplnější, aby jí nosili ti nemocní lidé než ti zdraví, ale lepší něco než nic.
Mimochodem, když jsem letos na podzim musela jednu nákazu přechodit, tak jsem pořád nosila roušku, abych neprskala na lidi v práci a v MHD, a setkala jsem se s udivenými reakcemi proč jako? V práci to dává smysl, ale na cizí lidi v metru klidně prskat můžu, vždyť jsou cizí, ne?
Rozumím, (2012-02-09 19:50:33, Nadikhindo) Odpovědět
já už jsem deformovaná tím, že se pohybuju v komunitě lidí, kteří i přes slušnou životosprávu dopadli jako trosky. A ti křepcí veselí kuřáci, pijani a pojídači hamburgerů (včetně těch z doktorských řad) z nich mají srandu. A pomalu začínám mít dojem, když se tak koukám kolem sebe, že jde o přibližně stejně početné skupiny. Ona je totiž lidská populace už opravdu tak šíleně koncentrovaná, že patogenům není možné uniknout.
Jinak trefné :-)
Nepodléhejte panice (2012-02-08 09:13:31, Šárka) Odpovědět
Kočky někde přemnožené jsou, o tom není pochyb. Jenomže další živočišný druh, který je enormně přemnožen je bezesporu člověk...
přesně tak! (2012-02-08 10:21:55, Nadikhindo) Odpovědět
a o omezení množení druhu Homo Sapiens se nikde nemluví, nebo je to považováno za výlev zloby (já bych byla rozhodně pro a rozhodně bych do toho nevsouvala žádné rasové, eugenické a jinak přináckovatělé významy!!!...).
přemnožení koček je trestem hlavně pro ty kočky. přemnožení lidí - trest hlavně pro celé jejich okolí.
nemluvě o daleko nebezpečnějších a mozek a chování daleko hůře ovlivňujících nemocech, které si předáváme už jenom prskáním po sobě ve školách a školkách, kancelářích i MHD (čímž rozhodně netvrdím, že bychom měli děti zavřít doma a sebe za každých okolností do aut!) Nebo nervových (mj.) jedech, které plní námi vyrobené... krámy.
muzu jen souhlasit... (2012-02-08 10:59:51, Bastet) Odpovědět
s nazorem Sarky a Nadikhindo. Pro kocky to neni zadna radost, ze jsou premnozene... ale kdyz to tak vemu, tak vlastne premnozenim nas "lidi" jsme kockam a dalsim zviratum vzali jejich prostor, zamorili zem a cele zivotne prostredi. Podle meho, rozhodne nemame byt hrdi :-( Znam lidi, kteri pracuji pro utulky, znam zviratka, ktere tam kvuli nam "lidem" a nasi blbosti skoncili a mnohdy kdyz ctu nektera clanky, tak se stydim, ze patrim zrovna mezi lidi :-((
Můžu jen souhlasit (2012-02-08 11:32:53, Jana M.) Odpovědět
Nedávno jsem četla jeden článek, ve kterém se páše beze vší zloby, že jedna toulavá kočka má větší cenu než jeden lidský blbec. A souhlasím s tím na 100%. Protože kam už se lidstvo posunulo je k neuvěření. Po všech stránkách.
Skvelé! (2012-02-08 12:09:53, B.B.) Odpovědět
A teď zpátky k původnímu tématu...
potkaní soucit (2012-02-08 12:41:35, Helena) Odpovědět
Tady na Oslu je zajímavý článek o tom, jak je laboratorní potkan schopen soucitu: http://osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=6038
Za pozornost stojí tato pasáž:
"Člověk je disponován k empatii měrou, jaká nemá v přírodě obdoby. Možná jste už při čtení tohoto textu soucítili s chudáčkem uvězněným potkanem. Pokud ano, pak jste názorně demonstrovali, že člověk je schopen empatie na kvalitativně mnohem vyšší úrovni než zvířata. Zaprvé nemusíme být očitými svědky nějaké tragédie, nespravedlnosti nebo násilí, abychom soucítili s obětí. Dokážeme si to představit ve své fantazii. Jsem schopni abstraktní empatie. A zadruhé jsme schopni empatie k příslušníkům cizích živočišných druhů."
Někdo tím očividně pohrdá, a myslí si, že se svojí potkaní empatií je lepší než lidé s lidskou empatií...
ověřené zprávy (2012-02-08 12:28:17, Helena) Odpovědět
Už z minulosti tady jsou ověřené zprávy (lidé měli aspoň tolik slušnosti, aby si našli kontakt na útulek a kočku tam donesli) o ženách, které dávaly kočky pryč, protože otěhotněly.
Případy, kdy lidé kočku "prostě vypustili na ulici" (v bytě) nebo "odvezli pryč" (v RD) lze samozřejmě jen odhadovat, ale z logiky věci, když existuje ta první skupina (jsem těhotná, nesu kočku do útulku), tak musí existovat i ta druhá skupina. Protože je to přeci jen častější způsob, jak se zbavit přebytečného zvířete.
Souhlasím (2012-02-09 00:09:00, IN) Odpovědět
Článek vyvolal paniku jen mezi některými kočkařkami.Chvíli se bude různě řešit v příspěvcích, někteří lidé ho využijí k demonstrování, jak brání kočky a k emotivním výlevům a pak to utichne.Sice se mezi kočkaři nadává na obrázek a nadpis, ale to je o tom, že lidi reagují na takové dramatické náměty."hezké" články s pozitivním vyzněním mají mnohem nižší sledovanost.To si můžete ověřit i tady - u článků s příjemným obsahem je minimum komentářů, u článků s obsahem negativním bývá komentářů hodně. a "hezké" články se také tolik nešíří a informace se k lidem nedostávají.Považujte to za námět k zamyšlení.
jen názor (2012-02-09 15:23:33, Jitka) Odpovědět
Ano, kočky jsou přemnožené a čí vinou myslíte, že se tak stalo? Nezodpovědnost lidí a panika nepanika, stačí mi fakt, jak lidé v minulosti reagovali na podobné zprávy a také mi stačí fakt, jak se lidé dokážou chovat ke zvířatům všeobecně (zprávy - nezprávy)Souhlasím s tím, že cokoli pozitivního na adresu koček je pro depozitáře a útulkáře alespoň malé + a každopádně si to zaslouží - neni to jednoduchá práce a nemoci? Ty tady byly a budou, myslím že máme dost civilizačních prostředků, jak se jim bránit a předcházet jim atd....to už je jiné téma...s pozdravem Jitka
Nemyslím si, (2012-02-09 09:17:47, Alena) Odpovědět
že článek vyvolá paniku jen mezi kočkařkami. Naopak nepochybuji o tom, že takový bombastický titulek znovu rozbliká varovnou žárovku v myslích určitých lidí - kočka = nebezpečí, nákaza.Starostlivé matky, otcové mají opět pádný důvod proč zahánět a ev. se rovnou snažit o úplnou likvidaci tak nebezpečného tvora a chránit tak své Domestosem vycíděné domovy.Jedině člověk byl údajně obdařen tzv. vyššími city. Je však patrné,že velká část lidsva využívá empatie- vcítění se pouze a jen do své osoby a svých potřeb.
samozřejmě (2012-02-09 10:07:35, Helena) Odpovědět
Samozřejmě, že to je pravda, a každá "kočkařka" musí vědět, že i teď existují ženy, které dávají kočky pryč "kvůli těhotenství", takže teď přibudou ještě další. Myslím, že to musí být jasné každému, kdo se útulkovou problematikou jen trochu zabývá. A pro příklad z jiného soudku se stačí podívat na loňskou hysterii kolem španělských okurek. Že na to lidi zapomněli a zase je jedí? Jo, já si myslím, že lidi se taky uklidní a za rok si vezmou jiné kotě (místo té kočky, kterou teď vyhodili)... kočka je přece zadarmo, žejo.
Ale tohle jsou jen výlevy takových těch "racionalistů", kteří sem jen chodí provokovat; ani bych se nedivila, kdyby tady oxidoval třeba ten blázen Mairovský.
Jak už jsem psala, spousta lidí je citově na úrovni potkana:
http://osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=6038
A ještě se tím chlubí a myslí si, že jejich krysí empatie je lepší, než lidské city.
Potkani a lidé (2012-02-09 10:35:23, Nadikhindo) Odpovědět
Četla jsme kdysi kdesi článek - byla to citace věděcké studie - o tom, jak potkani, kteří žijí v blízkosti lidských sídel, jsou daleko agresivnější a válkychtivější, než jejich bratránci ve volné přírodě.
(Mimochodem, že nejsem blázen, když potkana považuju za nádherné zvíře? "Neagresivní formy" u mě roztomilostí velmi těsně soupeří s kočkami :-))
Tyden zklamal (2012-02-10 08:26:19, Kamila) Odpovědět
Tak to bych si nemyslela, ze za dva tydny po tom ani nestekne pes, lidi jsou debilove a precitliveli na sebe (hlavne, ze si mnozi z nas dobrovolne zatloukaji sve hrebicky do rakvce....), staci si vzpomenout na ptaci chripku, kdyz se nasli dokonce i dementi, co strileli ptaky na rybnicich a nekteri vypousteli sve andulky a kanary..... Ten clanek je v pohode, ale ten titulek mi poradne nadzvedl mandle.
souhlasím (2012-02-10 18:39:54, obřík) Odpovědět
Je to reklama,aby lidé noviny kupovali,inteligentní člověk se nechytne.Sama mám toxoplazmozu a nikdo mě z domu také nevyhazuje a to mám 2 děti....zdravé!!!
Proti lžím se dá účinně bojovat (2012-02-10 13:03:40, Pavouk) Odpovědět
prostě ty noviny nekupujte. Nekupujte žádné noviny ani časopisy, kde se objevují takovéto a podobné lži a špinavosti. A tím nemyslím to jedno konkrétní číslo, ale ignorujte ten plátek úplně. A vysvětlete to a doporučte i svým přátelům a známým. Novináři jsou jako hyeny (a to hyenám křivdím). Těží z každého neštěstí a žádná lež nebo překroucená pravda jim není cizí.
Neříkám, že se je embargem podaří úplně vyhubit. To asi ne. Ale pokud se najde dostatek rozumných a statečných lidí, mohlo by se je podařit alespoň zredukovat.
Mimochodem ani televizní formy novin na tom nejsou o moc lépe. Je lepší si půl hodiny číst pěknou knížku, než se koukat na tu sbírku zajímavých "neštěstí". Skutečné pravdivé informace se stejně dovíte, jen když si je sami najdete a ověříte z mnoha zdrojů.
Řekl bych "smrt bulváru", ale nejsem žádný reakcionář. zdar
Bohužel (2012-02-10 13:48:34, Týna) Odpovědět
Tohle je jen teorie. Prakticky by to muselo být kolik tisíc jejich čtenářu??? Víte kolik už bylo podpobných výzev směřováno k bojkotování Blesku - a bulvár žije úspěšně dále...
časopisy (2012-02-12 17:41:20, Helena) Odpovědět
Bohužel, ono nezáleží ani tak na tom kolik lidí ty časopisy kupuje, jako jaký druh lidí je kupuje.
Když něco odmítnou kupovat inteligentní lidé na základě toho "jsou tam zavádějící titulky a realita je jiná", tak sice časopis ztratí malou část příjmů z prodeje, ale neztratí příjmy z inzerce, protože "tento druh lidí" si nenakupuje zboží na základě toho, že ho znají z reklamy.
Takhle krachnul Filter, byl to nejprodávanější hudební časopis v ČR, ale kupovali ho "lidé, kteří si informace ověřují a jdou po kvalitě" a tak tam skoro nikdo nechtěl inzerovat. Příjmy z prodeje ho nezachránily. To by musel stát stovku, a to už by zase nebyl nejprodávanější.
pro Helenu (2012-02-12 15:04:56, Miri) Odpovědět
Váš výrok:Za rok si vezmou jinou kočku" je hnus!A co bude s těmi kočkami co jsou tu dnes?Ty mají mezi tím pojít?
Miri, (2012-02-12 15:25:52, Nadikhindo) Odpovědět
Helena to evidentně myslela ironicky... :-)
ach jo (2012-02-12 17:38:31, Helena) Odpovědět
Ach jo, co takhle číst pořádně?
Já někde říkám že je to správné uvažování a že s ním souhlasím?
Právě naopak. Mimochodem, jsem pro, aby za takovéhle chování byl stejný trest, jako za hození živého novorozence do kontejneru.
Nicméně to nic nemění na tom, že přesně takhle "nižší intelektuální třída" české společnosti uvažuje, a že pokud se k nim dostane nějaká poplašná zpráva o tom, že kvůli kočce všichni chcípnou, tak přesně tohle udělají - vyhodí kočku na ulici, a až šrumec utichne a oni na všechno zapomenou (protože mají obvykle velmi krátkou paměť, a když se na ně nějaká informace nevalí dnes a denně z médií, tak jako by neexistovala) a příští léto klidně dětem dovolí, ať si domů nanosí nová koťata.
Toxoplasmosa od koček? (2012-02-13 03:01:57, Alyx) Odpovědět
To by mne zajímalo jak moc je toxoplasmosa od koček přenosná? Sama jsem se starala o 16 koťat venkovních koček a z toho mi 3 kočičky zůstaly doma jako stálí obyvatele a toxoplasmoasu jsem neměla nemám. Vím to, protože jsem si před týdnem nechala udělat krevní test.
přenos (2012-02-13 07:00:21, Helena) Odpovědět
Musíte sníst kočičí výkaly minimálně 24 hodin staré, spíše 48 hodin staré.
No. Takže myslím, že k přenosu "přímo od kočky" skoro nikdy nedochází:-)
Vtip je v tom, že oocysta přežije v hlíně až rok, takže přenos "od kočky" spočívá v tom, že vám kočka chodí na záchod do zeleninového záhonku a vy si tu zeleninu neumyjete.
Případně zahradničíte a bez mytí rukou uzobáváte jahody nebo něco.
Myslím, že nákaza "od mojí kočky" bez záhonové mezicesty je v podstatě vyloučená.
kocicky (2012-02-26 13:14:37, nora) Odpovědět
media nevedi co by psali za nesmysli,,takhle utrapili lady dianu az chudera ztech novinaru zahynula a ted nevedi co maj psat kdyz nemaj zhavej clanek do casopisu a novin. tak si to nasmerovali na zviratka kocicky ktery jsou nektere kastrovane a drzej se domova nez ti chudery ktere kastrovane nejsou a rodej kotata jak na bezicim pase...ja mam kocicky kastrovane a drzi se vic doma a a trochu rozmazlene.ale nikdy bych je nikomu nedala znamenaji pro mne hodne moc.zvirata maji dusi jako my.rozumej co jim povidame nikdy by vas nezradili jako kamaradky.chtej od nas vic lasky a oni to oplacej ze vas budou vsude doprovazet jak do lesa tak na jiny prochazky.
Omezenost lidská (2013-01-26 21:23:33, Kačka) Odpovědět
Jan řekl pan Dušek: ,,Kočka nemá na práci nic jiného, než se celé dny hrabat ve špíně." Bylo to samozřejmě míněno opačně.
Lidé jsou strašně pověrčivý a tak úplně CHÁPU vaše rozhořčení nad hloupými plky, které to ještě podporují. Moc bych si přála, aby se lidé poučili z té své úžasné historie a přestali chodit s nosem nahoru, protože takovou hloupost by kočky neudělaly. Určitě by o nás nenapsali titulek, kvůli kterému by se nás chtěli ostatní kočky zbavit. Lze tedy polemizovat o tom, jestli je chytřejší kočka nebo vrchní redaktor.
Také mě štve, že lidi se úžasně oprosťují od problémů jiných. Vše lze snadno zlehčit, třeba i oběšenou kočku nebo utopené kotě. Člověk je přeci něčím výjimečný, že, i když by si leckteré exempláře skutečně zasloužily otrávit.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|