|
|
|
Naléhavá výzva za kočičí šlechtu z Panské zahrady!
Jak se taková věc stane? Velmi nenápadně, ačkoli kočkomilové a všichni lidé, co mají zkušenosti, čují průser od začátku... Tak tedy od začátku.
Jak se taková věc stane? Velmi nenápadně, ačkoli kočkomilové a všichni lidé, co mají zkušenosti, čují průser od začátku... Tak tedy od začátku.
Jedna zahrádkářská kolonie, jedna bouda budka, kde v podstatě nikdo nepřebývá, ale schází se tu pár sociálně slabších lidí. No a taky jedna kočička, které se tahle společnost zalíbí a ona se zalíbí společnosti, a tak je kočička krmena. Číča je spokojená, co jí chybí? Je v bezpečí, má relativní domov, má něco do žaludku, asi nic lepšího nepoznala. Nikdo, včetně kočičky, v této partě neví, co znamená slovo "kastrace", a tak jsou tu hned dvě "snůšky" během krátké doby, během kterých se společenství rozroste na počet šest kočiček a jednoho kocourka a tento počet je konstantní celou zimu.
Větší koťata
Přijde jaro, které se spíš podobá létu, dny i noci jako malované, přímo lásky čas... Vrchovatě naplněný lásky čas! Z kočičího milování je tu 14 čtyřtýdenních a 5 desetidenních koťátek, o která už se jejich dobrodinci nejsou schopni postarat, nemají zkušenosti s léčením hnisavých očíček, nemají prostředky a finance na veterinární ošetření, očkování, papání, stelivo… Situace se zdá být bezvýchodná, nebýt však jedné paní, která v Panské zahradě tyto kotěcí jesle objevila, pravděpodobně by byla ještě horší.
Želvovinová kočička
Současná situace je taková, že:
- kastrace všech maminek je domluvena s Měcholupským útulkem na náklady MÚ,
- starší koťata, která už sama papají, se odeberou do domácího depozita na doléčení a naučení základních hygienických návyků, aby byla schopna co nejdříve obsadit pár metříčku čtverečních u hodných dvounožců – svých nových páníčků.
A ta naléhavá výzva? Ta je přece jasná! Potřebujeme najít těch pár metříčků čtverečních! Proto všichni, kdo uvažujete o koťátku, zauvažujte, jestli to vaše vytoužené není zrovínka v té bandě chlupáčů z Panské zahrady! A vy všichni, kdo o koťátku neuvažujete, zauvažujte, jestli nemáte o koťátku uvažovat atd. :-) Za pár týdnů totiž budeme potřebovat místo i pro ta mladší koťata...
Mladší koťata
Pokud byste si rádi osvojili kotě z Panské zahrady, ozvěte se paní Matějkové (tel. 605 462 902, email - Praha). Starší koťata budou k odběru za cca 4-5 týdnů, ta mladší v druhé polovině srpna. Pomoci můžete také tím, že si část koťat vezmete do dočasné péče a umožníte jim prožít zbytek "dětství" v relativně bezinfekčním prostředí...
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
Šlušně napsáno- to myslím o té paní, (2007-06-18 14:58:40, jana) Odpovědět
co založila tento "baby boom" v
zahrádkářské kolonii,už loni
tam byla koťata,která se letos
zase "namnožila".Této paní byla nabízena zkraje roku 2007 pomoc,odchyt zvířat a jejich
kastrace v rámci "pražského kastračníh programu".Výsledek
tato "MILOVNICE ZVÍŘAT",DOKÁZALA NAMNOŽIT DESÍTKY KOŤAT,o které se nemůže postarat.Do klece nepatří ty kočky,ale zavřít by tam potřebovali všichni MNOŽITELÉ!!!!!!!!!!!!!!!!!
blbosti (2007-06-18 19:17:11, Dáda) Odpovědět
paní jano o té situaci víte jen z doslechu!Takže nepodávejte zkreslené informace!
nadílka (2007-06-18 19:20:01, Dana) Odpovědět
To je děs,ještě, že na ně někdo přišel na chůďata. Přesně nesnáším množitele,co jim je úděl koťat lhostejný.A u vetky jsem potkala pána,co je dokonce prodává za 100,- což nechápu. Byl tam s takovou vyhublou chudinkou,co měla zánět očí,no to už ani nebyl zánět,ale jen velká hnisavá boule místo očí.A on jí ty bolavé oči ještě násilím otvíral,chtělo se mi z toho brečet :o(( Já mám 3 kočky a 1 kocoura,kastrovala jsem to postupně, první šel samozřejmě kocour, je to sice výdaj, ale pokuď se někdo chce starat o zvíře, musí nejdřív uvážit,jestli to finančně zvládne.Všechny jsem vzala z venku,spíš oni si našli mě :o). Být to jen na mě, vzala bych si všechny ty prcínky. Doufám, že se na ně štěstí usměje.
koťata (2007-06-18 21:48:49, Dáda) Odpovědět
Když tohle právě není přímo ukázkový tip množitele! Paní se snaží o koťata postarat, ale v tomhle množství to je nad její síly. Bohužel její laxnost při kastraci (ale nikdo jí žádnou kastraci zadarmo nenabízel-paní Jana básní)se nevyplatila. Kdyby kočky neměla ráda, tak koťata bez skrupulí zabila a my bychom se nic nedozvěděli, jako možná o stovkách bodrých venkovanů, kteří se tak koček zbavují po generace.
O co jsou lepší sousedé, kterým ty kočky vadí, protože jim hrabou na záhonku a vyhrožují jejich likvidací?!
O této paní "množitelce " informovala začátkem roku (2007-06-19 09:57:14, jana) Odpovědět
jedna paní ,která nedaleko bydlí.Já jsem jí neradila žádné kastrace "zadarmo",ale
možnost,kterou hradí pražský
magistrát-1/podat včas žádost
na odbor životního prostředí
místní radnice 2/po schválení
přílušným vedoucím tohoto odboru tato žádost "putuje"
do Měch.útulku/spravuje městská policie/,3/měst.policie informuje žadatele o podmínkách a datu odchytu
4/kočky jsou odchyceny a na náklady nás všech/daně/ vykastrovány ,po zhruba 3 dnech pobytu v útulku/hlídají se pooperační komplikace/ jsou kočky vypuštěny do původní lokality/pokud to lze/.Tato "akce "se nazývá kastrační program pro území hl.města Prahy a cílem je snížit populaci divoce žijích koček.Vše jsme absolvovali v r.2005,je to náročné,ale v našem případě se odchyt i kastrace 2 koček podařila.
K té problematické lokalitě- pokud se nebude řešit,tak k desítkám koťat přibud (2007-06-19 10:06:44, jana) Odpovědět
na podzim další a další desítky!!!Je tento příklad
"neskutečného množitelství"
opravdu "láska" a úcta k zvířatům?Odpovědět si musí každý sám,já jenom vím,že tam
je nebo bylo 5 nekastrovaných
kočiček a snad 1 kocour.Vemte
tužku a počítejte /současná i
budoucí koťata,třeba při průměrném počtu 5-ti koťat ve vrhu!
nic není černé nebo bílé (2007-06-19 11:04:36, Maky) Odpovědět
Paní Jano, koťátka odtamtud postupně dostáváme a hledáme jim nový domov. Kastrace koček a kocoura je zařízená. Co máme tedy počítat? Paní své kočky miluje a zároveň je negramotná a podobně. Ne všem je z hůry dáno. Když už se tenhle průser stal, tak ho společně řešíme, žádné řeči typu "kdyby, tak by" nám rozhodně nepomůžou a upalování čarodejnic už vůbec ne
žádost o pomoc (2007-06-19 10:44:40, Aňa) Odpovědět
Paní Jano, zřejmě máte pravdu, ale to danou situaci asi nevyřeší. Kočiček se ujali další lidé, kteří chtějí problém řešit a jen volají o pomoc. Řeči typu: "já vám to říkala, mělo se kastrovat včas" v tomto případě nejsou na místě, kaše už je rozlitá.
Souhlasím,tam byla dobrá vůle sousedů něco řešit (2007-06-19 11:48:05, jana) Odpovědět
již počátkem roku a naprosto
ztroskotala na IQ paní "množitelky".Zvířata mají
pravděpodobně neskutečné štěstí,že okolí nezůstalo lhostejné jako u nás a že se
snad podaří tuto lokalitu vyřešit,ale takových to množitelů je neskutečné množství.Pak se nedivte vzrůstající agresi našich spoluobčanů,kteří kočičí kolonie "řeší"jiným způsobem...
Od jednoho policajta vím,že letos díky mírné zimě se začalo s odchyty a kastracemi
dříve než v minulých letech.
Paní mohla mít v březnu 07 "své"
kočky vykastrované a o to více,že je jedná o zvířata ne
zcela divoká a plachá -odchyt
by nebyl tak problematický !
Nezbývá však popřát všem zachráněným koťatům, (2007-06-19 12:00:38, jana) Odpovědět
aby se pro ně našel domov na naprosto "narvaném"trhu koček,kdy v příštích měsících budou soutěžit o přízeň event.
nových majitelů desítky či stovky překrásných koťat!!!
kastrace (2007-06-19 12:16:14, ElenM) Odpovědět
nevím, jak v Praze, ale když podáte podobnou žádost o odchyt v Brně, pak interval mezi podáním a prvním odchytem ze strany útulku MP je běžně 3/4 roku.
Nevím jak to teď aktuálně v Praze vypadá,ale v roce 2005 (2007-06-19 13:24:59, jana) Odpovědět
se 5 koťat narodilo v květnu,
na úřad jsme běželi poč.června,kdy trošku poodrostla a koncem června nám
2 maminy odchytili,vykastrovali a za 3
dny vrátili.Je pravda,že to chtělo přímé jednání s úřady,
určitou dávku drzosti,znalostí
paragrafů atd.Koťata nám nechali,ty jsme řešili zvlášť.
Myslím si ,že je možná otázka peněz, (2007-06-19 13:34:25, jana) Odpovědět
čím více je ochotna obec do kastračního programu "vrazit",
tak tím asi lépe.Dalším faktorem je
kapacita útulku,v Praze Měcholupech pro kastrace mají
snad vyčleněn l sál/patro/-samozřejmě zvířata jsou v klecích/ne volně/.Osobně jsem tam nebyla,ale chodila jsem k
vet.,který tam pracoval.Dále jsou tam "nasmlouváni" veterináři,protože poskytují i ambulantní ošetření/třeba i
o víkendech/.
odchyty v Brně (2007-06-19 17:32:21, ElenM) Odpovědět
žádostí vás zařadí do pořadníku. Pokud chcete u MP odchyt dříve, bohužel, jste odkázáni na pořadník a právě probíhající odchyty v jiných lokalitách. Pokud jednáte s úřady, jste, v lepším případě, odkázán na podání žádosti do tohoto pořadníku.
Nesmysl (2007-06-19 18:46:54, Dáda) Odpovědět
Kastrační program se vztahuje na divoké kočky ne na mazlíčky lidí. Takže paní jana sčítá hrušky a jablka. Jejich kočky ve vnitrobloku byly obecní majetek. Ani kočky v nemocnicích či jiných areálech, které mají majitele MÚ není ochoten na své náklady odchytit a kastrovat. Pouze je ochoten zajistit služby a řádně si je nechat proplatit.Pokud bychom bychom chtěly, aby MÚ odchyt a kastraci zaplatil, musely bychom lhát, že jsou toulavé a pak věřit, že je v Měcholupech neutratí, ale vykastrují a vrátí zpět!S tou paní, která bydlí nedaleko jsem v denním kontaktu, kdežto paní jana si část naší konverzace přečetla a vyložila po svém.
navíc (2007-06-20 07:44:15, Karin) Odpovědět
ne všude je to vůbec možné. Snažili jsme se přes úřady zprostředkovat odchyt a kastraci koček na jedné zahradě v zahrádkářské kolonii v Brně Bohunicích, přesně podle pokynů útulku MP. Paní pronajímatelka zahrady - ochotná jakkoli spolupracovat - poslušně zašla na bohunický MÚ, kde jí sdělili, že zahrádky nejsou v majetku města, ale soukromé osoby, takže tam útulek odchyt provést nemůže. Je to jedna malá lokalita, o které víme. Celá kolonie je velice rozsáhlá a takových kolonií je po Brně ohromná spousta. Při představě, jak to na nich všech asi vypadá, mě jímá hrůza.
Náš vnitroblok je má relativně velký vnitřní prostor- (2007-06-20 08:37:08, jana) Odpovědět
garáže,zeleň,zídky atd.,je lemován činžovními domy-tuhle dům obecní ,tamhle soukromý/restituenti/ či družštevní.Bylo důležité vysvětlit na úřadě,že naše vnitroblokové kočky se fantastickou rychlostí "přemisťují" mezi státním a nestátním "!!!Odchyty a kastrace koček žijích v zahradkářských koloniích se v Praze provádějí
-opravdu to ale asi závisí na jednání s příslušným odborem živ.prostředí,"ukecat" se dá
ledacos!!!
Člověk by sice neměl lhát,ale " mazlíčky" si (2007-06-20 08:50:17, jana) Odpovědět
z těch koček v zahrádkářské kolonii udělala ta paní.
Kdyby onemocněla či se odstěhovala nebo jí přestala
zahrádka bavit/je tam v pronájmu/,tak čí by byly ty
kočky a koťata?Byla by to
"bezprizorní zvířata" se všemi
důsledky pro jejich život.Ona se o ně asi vzorně starala a
mladá zvířata,která mají zdroj
potravy,pak mají "silné a krásné vrhy koťat" i několikrát
do roka.Ono nestačí udělat jenom to A/krmit/,ale je potřeba přemýšlet i o tom B/rozmnožovat nebo nerozmnožovat?/.Jsem opravdu "miliónářka" a zvládnu péči o
cca 30 zvířat atd.?
Pomoc? (2007-06-20 16:17:24, Fiona) Odpovědět
Můžu se zeptat JANO,jak konkrétně jste pomohla Vy? Mám pocit,že pouhá kritika té dámy a spousta hloupých komentářů těm koťátkům zatím moc nepomohla.Vidím,že jste jistě zkušená spisovatelka,ale jinak skutek utek?Mimochodem je jistě príma,že máte s Měcholupy tak dobrou zkušenost, ne každý ji však sdílí.
No, paní Janu (2007-06-20 18:12:28, Jana Bu.) Odpovědět
znám osobně, protože jsme se seznámily díky řešení situace ve vnitrobloku, co popisuje. Jen díky ní jsou dospělé kočky vykastrovány, jedna dospělá našla vykastrovaná a naočkovaná domov u hodného souseda (opět díky paní Janě) a dvě kotata jsme po dohodě převzaly my do depozita (podbrdsko) - byly u mámy kočky u paní Jany v bytě do doby prvního očkování, takže pak byla v pořádku, šlo o černé kocourky Dale a Darren. Paní Jana na ně přispěla, měla o ně zájem a zrovna před asi 14 dny mi do depozita sama od sebe znovu donesla konzervy. Zdá se vám to málo ??? Co děláte konkrétně vy? Fakt nevím, proč jste tak útočná na někoho, o kom nic nevíte a vůbec - všeobecným jevem se bohužel stává naprostá nesnášenlivost k jinému názoru (viz paní Dáda a její slova jako blbosti, nesmysl atd). Trochu se zamyslete.
kastrace (2007-06-20 18:29:23, ElenM) Odpovědět
Nevím zde v Brně o nikom, komu by se podařilo na úřadě ukecat finance na kastrace koček /míněto obecních/. Město Brno vyřešilo svůj vztah k tomuto problému zřízením útulku MP. Chcete kastrace, napište žádost, čekejte 3/4 roku a pak nadejde den odchytu. Jsou položeny klece a co se chytí, to se chytí, co ne, to se vám vesele v lokalitě množí dál a tak už v den odchytu můžete sepisovat další žádost.
Když jsem nestíhala realizovat odchyty, požádala jsem útulek, zda by akutně neodchytil jedna koťata, že je odebereme. Bylo mi řečeno, že se jim to nevyplatí. Na druhé straně vím od některých lidí, kterí mi volají, že když žádali o odchyt oni, bylo jim řečeno v útulku, že ano, ale za nemalý finanční obnos. Že by melouch?
Vnitroblok (2007-06-20 19:17:16, Dáda) Odpovědět
Věřím, že paní Jana pomohla pár kočkám ve vnitrobloku, ale z toho žije už pár let a otravuje moudrými radami!Mám na triku desítky zachráněných toulavek, ale znovu opakuji,že zde je situace naprosto jiná a paní Jana o ní ví jen opravdu to co si přečetla z naši duskuze a ještě to zkomolila!A pokud tu paní nezná a nadává jí do krav, tak asi moc velké IQ mít nebude přestože je akademicky vzdělána.
Chlubit se umí každý (2007-06-20 19:41:51, Radeji anonymne kdyz to tady vidim) Odpovědět
Paní Jana situaci ve vnitrobloku vyřešila systémově. Namísto toho aby odchycené kočky cpala lidem, kteří jich mají v bytě desítky. Jste to VY, kdo se nemá čím chlubit!!!
Dádo, vy to opravdu (2007-06-20 19:59:55, Jana Bu.) Odpovědět
v poslední době přeháníte ! Kde konkrétně paní Jana někomu nadává do - cituji vás - krav? Jste to vy, kdo tu používá vulgární a zesměšňující slova a jste to vy, kdo tím ukazuje na svoje IQ....pročtěte to znovu a opravdu se už nad sebou zamyslete....je to škoda, jak se shazujete.
jana (2007-06-20 21:35:30, Dáda) Odpovědět
Nadává tam, kde vyčetla naše problémy! je to tam černé na bílém a četla to řada lidí nejen já!A milý anonyme my nikomu kočky necpem, ale snažíme se pomoci jak kočičkám, tak té paní, která se svou vinou dostala do svízelné situace. Naštěstí neposlechla sousedy a koťata neutopila. To odsuzujete i útulkáře, že zachraňují kočky a koťata, které někdo nezodpovědně rozmnožil?!Já ne, já se jim klaním!
A kde (2007-06-20 23:17:51, Jana Bu.) Odpovědět
je to slovo kráva ? Pořád jsem to nenašla.....A že se paní Janě nelíbí, že se zbytečně rozmnožila kotata, to snad je pochopitelné....ani slovo jsem nenašla, že by nadávala lidem, co se snaží ted situaci řešit. Takže znovu - kde nadává útulkářům a kde vynadala "do krav" ?
Pro paní Dádu, určitě již nadále nebudu (2007-06-21 09:45:56, jana) Odpovědět
na tom fóru "otravovat" dalšíma radama.Mám velkou radost,že v okolí kde bydlím
dokázali někteří mé "rady "
poslechnout a společně s rozumným člověkem na odboru životního prostředí na radnici Prahy 4 se postarali
také o své divoké/polodivoké/ kočky:Je pravda,že je to spíše
permanentní boj.Něco vyřešíte,ale opodál zase "tiká" nějaká populační bomba,ale podařilo se nám změnit i myšlení některých našich spoluobčanů v tom smyslu,že si alespoň volně žijícíh koček nevšímají a nechtějí je za každou cenu umlátit.
Proč se tu napadáte (2007-06-20 23:28:04, Marcela) Odpovědět
Znám tyto stránky již dlouho, ale Maky mě pozvala k této diskusi o "hromadě" koťátek. Její prosba o pomoc je i na Adélce a odezva je určitě kladnější a účinnější. Přeji té "pětici" žen,které pomáhají, aby se jim podařilo tato krásná, i když nechtěná koťátka, umístit. A vy, kdo napadáte, přidejte se k nám z "Adélky", tím pomůžete víc.
Myslím si ,že je potřeba skončit (2007-06-21 09:29:26, jana) Odpovědět
s osobními útoky!Já jsem díky divokým kočkám načerpala určitou "sumu" znalostí,o kterých jsem před rokem 2005
neměla asi "páru".Nechala jsem si poradit,jak dosáhnout
určitého cíle/omezení populace divokých koček/a to jen z toho důvodu,že kolem sebe vidím jak lidé/bez rozdílu věku,sociálního postavení, vzdělání,národnosti/ dokážou
ve svém okolí "zatočit" s kočkami.Jsou to případy ubíjení,otrav,týrání atd.Proto se mi zdá lepší PREVENCE- to znamená opravdu cíleně a systémově zabránit množení divokých koček.Ta paní ze zahrádkářské kolonie si bohužel neuvědomila co činí tím,když pečuje a stará se o nevykastrovaná zvířata!A přitom určitá možnost řešení tady byla poč.roku 2007.Všichni se bojíme úředníků,ale jsou to jenom lidi,kteří občas dokážou pomoc a většinou na odboru životního prostředí o "kastračním "programu vědí.Praha oproti Brnu má opravdu asi tu výhodu,že se tady na odchyty a kastrace nečeká 3/4 roku,pokud mají kapacitu,tak prostě odchytávají a řeší.Je to všechno o penězích a vstřícnosti naší státní zprávy tuto problematiku řešit.Všem,které jsem nějakým způsobem urazila se omlouvám,ale můj názor to nemění- "NEMNOŽIT" zbytečně zvířata, o které se nemůžu nebo nechci dále starat.Jejich život je pak někdy neskutečně krušný a nekončí většinou dobře.
Finanční pomoc (2007-06-21 12:02:06, Marcela) Odpovědět
Samozřejmě, že máte pravdu a kastrace takových kočiček je důležitá. Ale už se stalo a Maky a její přítelkyně se o kastraci postarají a rovněž tak se budou snažit o umístění koťátek. Protože má stejný článek i na Adélce, rozhodli jsme se tam někteří, když už si nemůžeme vzít koťátka, alespoň trochu přispět na vykastrování koček starších, aby se situace na podzim neopakovala. A o to tu šlo především. Takže je teď už zbytečné mluvit, ale jednat. Maky a spol. si zaslouží obdiv, že při velkém počtu vlastních zvířat jsou ochotné se postarat i o tato roztomilá koťátka a jejich matky.
Kastrace? (2007-06-21 12:31:34, Zuzana F.) Odpovědět
Takze kastrace všech maminek není domluvena s Měcholupským útulkem na náklady MÚ, jak paní Markéta uvádí v článku?
Ne, (2007-06-21 12:42:19, Jana Bu.) Odpovědět
podle toho, co se píše na Adéle, tak ne.
Asi lidé zvolili jinou cestu- soukromě zaplacené kastrace. (2007-06-21 12:46:07, jana) Odpovědět
Snad se to podaří,i když u nehlídaných zvířat/které se dostanou před výkonem k jídlu a vodě/ hrozí aspirace během výkonu i po něm, a když půjdou
okamžitě na zahradu,tak i možnost vážnějších pooper.komplikace.Chtělo by to nejméně 10-12.hod po operaci dozor/nejlépe 24h/a mít veterináře alespoň na telefonu.Budu držet palce!
Ti lidé MUSELI zvolit jinou cestu (2007-06-21 13:10:12, Marcela) Odpovědět
když MU odmítl zaplatit. Takže není co řešit a o čem debatovat. Je to teď už "jen" věc peněz a dobré vůle.
Pro JANU (2007-06-21 16:54:52, Fiona) Odpovědět
Ptala jsem se jak jste pomohla konkrétně s těmito koťátky,když se jen jich tahle diskuze týká? Teď se tady vůbec neřeší váš vnitroblok před pár lety.
Pro JANU BU (2007-06-21 17:09:21, Fiona) Odpovědět
Milá Jano BU, konkrétně jsem pomohla jednomu koťátku najít nový domov, sehnala jsem kapky a mastičky do očí a podobně...ale nepotřebuju se tady vyzdvihovat jako Vy a Jana s tím co s pomocí těmto koťátkům nemá vůbec nic společného.Napadáte tady Dádu a samy o tom nic nevíte.
Moje milá Fiono, (2007-06-21 19:49:01, Jana Bu.) Odpovědět
nikdo se tu nevyzdvihoval,čtěte pozorně. Vy a Dáda jste ošklivě napadly paní Janu, cože vůbec udělala konkrétního pro opuštěné kočky. Tak jsem vám odpověděla, že paní Jana není z těch, co jen píší a dojímají se....Chápu, že se vám to nečetlo dobře, nemohla jste paní Janu usadit, tak najednou se vyzvdvihuje? :) A kde se vyzdvihuju já ? Kdybych se chtěla vyzdvihovat, tak jsem vám už včera napsala, že zrovna v tuto dobu se starám doma o 14 útulkových koček včetně šesti kotat (tak, to se chlubím, což :)) Takže prosím - diskuze není o tom, kdo kdy jak a kolikrát pomohl, ale o tom, že je škoda, že se kotata namnožila. A nyní je diskuze i o snášenlivosti některých dam, které mají asi klapky na očích a nadávají (ano, myslím tím vás a Dádu). A závěrem - to si fakt myslíte, že když nějaká organizace začne řešit nějakou lokalitu, tak se tam musí hned nahrnout všichni, aby měli zásluhy (paní Jana a tyto kotata)? Kdo by pak řešil ostatní lokality? Můžu vám z fleku vyjmenovat x dalších, které je potřeba řešit a na co zatím nejsou kapacity. Chcete-li se zapojit, prosím, napište :)
Pro Janu Bu. (2007-06-22 09:19:28, Fiona) Odpovědět
Přečtěte si to pozorně Vy. Tim vyzvihováním jsem myslela ty komentáře, které se tohoto článku moc netýkají.Nejde přece o tu paní a o to,že ta koťata namnožila. Pochopte,ta koťata už tady jsou...jsou na světě, rostou rychle a všechna si zaslouží někoho,kdo je bude mít rád a příběhy těch,kterým jste pomohly jim cestu do nového domova neulehčují. Určitě jste pomohla Vy i Jana jiným kočičkám,to Vám nikdo nebere, ale tento článek se týká těchto koťátek,právě teď!
myslíte si,že v této diskuzi jde o to někoho usadit Jano BU? (2007-06-22 11:46:58, mumu) Odpovědět
!!!
Proč (2007-06-22 11:57:23, Jana Bu.) Odpovědět
bych si to měla myslet? Co mi to podsouváte? Já se do diskuze zapojila asi v polovině, a to z jediného důvodu - nelíbilo se mi a nelíbí, jak se tu agresivně někteří navezli do paní Jany a proto jsem napsala svůj první příspěvek. Tu lavinu, co následovala, si můžete přečíst sama. Mně nejde o to někoho usazovat či co, mně jen vadí, že tu platí rovnice: jiný názor = osobní nepřítel. Jinak pokračovat můžeme na mailu Jankabuzavináčseznam, jestli chcete.
:-((( (2007-06-21 22:11:03, Mumu) Odpovědět
tak jsem si to tu přečetla a vidím v tom jen řevnivost,nic víc.Osobně dávám za pravdu Dádě a spol.,protože řeší konkrétní věc na konkrétním místě a konkrétním způsobem a nikoli oběma Janám,které řeší bůhvíco a bůhvízekdy.A upřímně-to o kravách a jiných sem můžu klidně nakopírovat,já to četla taky a byla jsem z toho zděšená,jak je vůbec možné se takto chovat.Skoro to připomíná diskuzi v výstavě koček a veřejné hlášení o spaní s paní Fenclovou-pro mne tedy dost upadající styl a chování.To by mělo asi vždy udržet určitou úroveň,pro který jsem si těchto stránek vždy dost vážila.
Ještě jednou-byla jsem neskutečně smutná z toho ,že ta paní (2007-06-22 09:01:02, jana) Odpovědět
z inkriminované zahrádkářské kolonie si v roce 2006 "namnožila" koťata,o které se sice pak starala,ale
za těch 8-10 měsíců co koťata
vyrůstala/a byly to převážně
kočičky/ ani jednou "nezapojila"svojí šedou kůru mozkovou,aby si zkusila odpovědět na otázku:CO SE STANE V ROCE 2007?Dnes již tato "dáma" tu
odpověď zná-desítky a desítky
namnožených a zbytečně nerozených koťat.Tím ,že to nebyla tak "divoká" lokalita,kočky nebyly zase tak
extra plaché a divoké,tak se
prostě něco dalo podniknout již před vypuknutím "baby boomu!!!Jinak držím všem palce,kteří se do vyřešení tohoto problému pustili,protože vím co to je a
kolik to stojí,my jsme si soukromě "zasponzorovali" všechna naše vnitrobloková koťata,já osobně jsem "sponzorovala"kompletní
veterinární ošetření jedné
kočičky,včetně její kastrace a péče o její koťata i v roce 2006.A i přesto všechno napadání jsem
ochotna tu a tam přispět na opuštěné či bezprizorní kočky!
P.S.Ale můj názor na "paní množitelku" nehodlám měnit!Pro mě je to druhá "paní Kaprálová"-jenom prostě nevlastní tu maringotku!
??? (2007-06-22 11:38:52, mumu) Odpovědět
já v ní paní Kaprálovou nevidím,protože tahle je nechová v klecích a navíc se dala(sice po dost dlouhé době,ale dala)přemluvit k odebrání koťat a ke kastraci těch větších koček,takže já si jí vážím.Tady totiž stačí jen mít kočky rád a nemít na kastraci a je průšvih na cestě.To,že si to nechala vysvětlit je velký krok správným směrem.
Jste asi první člově "z opozice ",který napsal ,kde byl (2007-06-22 12:09:40, jana) Odpovědět
"zakopán pes".Já jsem si dala
tu práci a našla jsem opravdu
příspěvky jedné paní ze sousedství té zahrádkářské kolonie,která se již počátkem roku 07 snažila komunikovat s tou
dámou a nějakým způsobem hledat
řešení situace,kde přesně i popsala co nastane když...Bohužel,tato "dáma" bránila své kočky a posléze koťata do poslední chvíle.Teď
pravděpodobně pod tlakem neskutečného množství koťat "vystřízlivěla"
obrazně a fyzicky,a proto ten
zásadní obrat v jejím myšlení!
Kdyby se tam nenašlo tolik lidí pomoci,praděpodobně by
před určitou zodpovědností
časem utekla a ta zvířata
by se stala naprosto bezprizorní....
!!! (2007-06-22 15:54:30, mumu) Odpovědět
Paní si nenamnožila kočky.Paní prostě dala najíst těm,co přišli a měli hlad.Běžný člověk netuší,že je možné požádat úřady o kastraci.A taky ne všechny úřady to vůbec řeší.My máme v Litoměřicích útulek,který je MÚ financován.Zavoláte,něco na vás zavrčí a podruhé už vám telefon nezvednou.Na MÚ se dozvíte,že kočky se o sebe postaraj,že to není jak se psy.Na útulek,který to skutečně řeší(Azyl Lucky) a kam sami veterináři dávají kontakty,odmítají cokoliv přispět.Když se útulek NA ŽÁDOST ÚŘADU ujal řešení situace v jedné lokalitě,ale Úřad následně odmítl cokoli zaplatit,dostalo se útulku odpovědi:Však vy dostáváte od státu,co byste chtěli!!!No zajímalo by mne,kde úředník tohle své provolání vzal.Takže to,že dá někdo někde hladové kočce najíst není ještě zločin.Zvlášť když se s ní dělí o to málo,co sám má.Je zločin nemít na kastraci?Jak se má o tom,co může dělat dozvědět,když nemá přístup na internet?Ten má totiž kupodivu velmi málo chudších lidí.Prostě si ho nemohou dovolit.Takže když se do toho letos vložila paní a postupně této krmičce vysvětlila a přesvědčila ji,že už to prostě nezvládne,tak se situace začala řešit.Nemyslím si,že výpady a útoky jsou zrovna vhodné řešení pod naprosto seriozním článkem,který situaci nepřikrášlil ani nefňuká a jen žádá o pomoc.Kdo chce a může-pomůže.Kdo ne,ať alespoň nenadává těm,co to řeší.
No ale (2007-06-22 20:30:51, Jana Bu.) Odpovědět
vždyť tady snad nikdo nenadával lidem, co se ted snaží kotatům pomoc, za to, že se snaží pomoc, ne ?
Nedá mi to a musím k tomuto (2007-06-22 16:46:42, JanaR) Odpovědět
problému, co se tu řeší, taky něco kecnout. Moc se mi nelíbí KOHOKOLI poučovat, ale paní jano, vzhledem k tomu, že, jak říkáte, ta paní není příliš moudrá, je zbytečné se udivovat, že se situace takto vyvinula. Myslím, že tento prostor měl být pro reakce na koťátka, která potřebují pomoci a na hledání domova pro ně. Naštěstí mnozí nesedí na počítači a radši došli/ly zaslat alespoň něco málo na pomoc dobrovolnicím, které se rozhodly situaci řešit.
Asi nikdo tu nechtěl nikomu brát zásluhy za řešení situace jinde a jindy (já taky mám své úspěchy), ale o tom to tu dnes není. Proto prosím všechny zúčastněné: zakopejte "válečnou sekeru" a pomáhejte každý kde chcete a kde a kolik můžete, O TOM TO JE:o) Ať jsou šťastné všechny bytosti. Zdraví JanaR a kočičáky-posteláky, bývalými bezdomovci
LÉPE SE TO NEDALO NAPSAT !! (2007-06-22 22:43:42, Marcela) Odpovědět
Všechny, které sem napsaly své příspěvky, mají kočky rády a dělají pro ně hodně, o tom není sporu.
Ale článek paní Markétky byl míněn JAKO PROSBA O POMOC PŘI HLEDÁNÍ DOMOVA pro tato koťátka, takže diskuse se měla týkat jen této pomoci. A jak mi Maky sdělila, už je naštěstí také nějaká odezva zájemců a tři z maminek už dnes mají za sebou kastraci. Takže další problém v budoucnu nenastane a až budou koťátka umístěna, tak si jejich pečovatelky mohou oddechnout, že náročný úkol, který na sebe vzaly, je i díky článku splněn. Takže hodně štěstí v hledání dalších páníčků. Dámy, jste skvělé a Maky nejvíc. Musím Vám na ni prozradit (snad se nebude zlobit), že v souběžné době s tímto problémem si její rodinu adoptovala těhotná kočička, která jim za 3 dny porodila další 4 koťátka.
úroveň (2007-06-25 08:44:25, Kamila) Odpovědět
Tedy řekla bych, že čím dál častěji se tady řeší osobní slovní potyčky pro rozdílnosti názorů, místo aby se všichni věnovali danému problému. Sama jsem to tu párkrát "slízla". Je to škoda. Co kdyby se řešilo co je třeba udělat a jak na to nejlíp, než se tu trapně hádat, co bylo špatně, kdo to podělal a jak je to možné a řešit věci, které se staly a nejdou změnit.... Mi přišlo moudřejší sestavit "bojový plán" dalšího postupu, aby se co nejrychleji dosáhlo kýženého cíle.
Diskuse a "hádky" jsou někdy potřeba ,protože takových lokalit je (2007-06-25 13:42:09, jana) Odpovědět
určitě na území Prahy nespočet,jde o to určitým způsobem napomoci lidem/musí ale chtít/,kteří se snaží o kočky ve svém okolí starat-jaké jsou možnosti,aby
nedocházelo k vzniku takových kolonii se všemi problémy,které to přináší.Na území Prahy působí kromě magistrátního útulku také jiné organizace/PSOZ,OS Podbrdsko atd./,přesto počet "bezprizorních" koček narůstá!Proč? Chtělo by to s našimi zástupiteli,obecní úředníky atd.udělat "nějaký" kongres,který by se problematice "divoce žijích "koček věnoval.Třeba takové setkání připojit k nějaké "umísťovací"výstavě a
věnovat se této problematice v místních radničních novinách/místo oslavovaní pana starosty a jeho hochů/,tisknout informativní letáky,které by byly nejen na rednicích,ale i ve vet.ordinacích atd.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|