|
|
|
Sháníme peníze na kastrace opuštěných koček v Olomouci - pomůžete?
Město Olomouc nemá útulek pro kočky a péči o nalezené kočky ponechává zcela na soukromých pečovatelích. Nedostatek financí však brání paní, která se o kočky stará, dát vykastrovat všechny nalezence. Pomůžete?
Město Olomouc leží na Moravě, a ačkoliv má přes 100 tisíc obyvatel, nemá útulek pro kočky. Péče o opuštěné kočky je ponechána zcela na dobrovolnících, ovšem bez toho, aby jim město na tuto činnost jakkoli přispívalo. (Pro srovnání - magistrátní útulek srovnatelně velkého Liberce loni přijal 400 koček...)
O opuštěné, nalezené a v minulosti týrané kočky se v Olomouci stará ve svém domku paní Richterová. Její svěřence znáte z nabídky zvířat na Kočky-online.cz, kde je již delší dobu nabízeno k adopci sedm krásných kočiček. V okolí však o ně není zájem a zájemci, kteří se na ně ozývají z Prahy, většinou nejsou ochotni vážit cestu až na Moravu.
Mašlička, kterou už přes rok nikdo nechce
U paní Richterové však našlo útočiště více koček než oněch šedm zmiňovaných v předchozím odstavci. Jedná se vesměs o kočky z nějakého důvodu problematické - kočky staré, plaché, handicapované, nemocné nebo všechno dohromady.
V praxi to znamená, že paní Richterová musí ze svého platu uživit zhruba padesát koček. Vedle granulí a konzerv je tedy nutné nakupovat stelivo, financovat léčení marodů, odčervování a vakcinace, a samozřejmě také kastrace. A zde je právě problém.
Paní Richterová finančně zvládá kastrace koček, nezbývají jí prostředky na kastrace kocourů. Ty jsou sice také potřebné, ale... peněz je pomálu a kocour přeci jen s outěžkem nepřijde...
A tím se dostáváme k jádru pudla - sháníme prostředky na kastrace 26 kocourů, kteří se v péči paní Richterové nacházejí. Místní veterinář je ochotný vyjít vstříc cenou, a to 450 Kč za jednoho kocoura. Celkem se tedy jedná o částku 11.700 Kč.
Jeden z kocourů, kteří potřebují vykastrovat
Co si od kastrací kocourů slibujeme? Jednak celkové ozdravění kočičí populace a vylepšení vztahů v kočičí smečce, která bude lépe přijímat potenciální přírůstky, jednak zlepšení vztahů s okolím. Další kočky budou moci být umístěny do internetové inzerce (na Kocky-online.cz nabízíme dospělá zvířata pouze kastrovaná) či odvezeny do Prahy na umísťovací výstavu. Pomůžete?
Pokud byste rádi přispěli na dobrou věc, pošlete libovolně velký příspěvek na účet 190128768/0300 (ČSOB). Variabilní symbol, určený na kastrace kocourů, je 1111 (příspěvky lze ve smyslu zákona č. 586/1992 Sb. o daních odečíst z daňového základu - pokud máte o potvrzení pro finanční úřad zájem, ozvěte se, prosím). Seznam dárců a částek bude zveřejněn na Kocky-online.cz.
Související články:
přidat do oblíbených | poslat e-mailem | vytisknout | sdílet | |
přidej komentář
| vypiš komentáře
Komentáře:
útulek (2005-05-23 09:13:16, i-gabi) Odpovědět
Podle mých informací se v nejbližší době začne se stavbou útulku pro kočky a to hned v sousedství psího útulku v Olomouci Neředíně.
stavba (2005-05-23 09:19:11, svatka) Odpovědět
jak já to vidím, nebyla bych až tak optimistická. O stavbě útulku pro kočky slýchávám v pravidelných periodách, nejčastěji před volbami. Už jsem skeptická. Ale měla bych z toho velkou radost, kdyby to byla pravda.
snad? (2005-05-23 14:02:23, i-gabi) Odpovědět
pokud vím, zpracovává se zatím projekt celé stvaby, ale již na konkrétní pozemek, takže snad v dohledné době dojde také ke stavbě...
kočičí útulek (2005-05-23 14:16:07, svatka) Odpovědět
kéž by, dávám pozor, aby mi nic o tom útulku neuniklo, ale zatím jsem o tom nic nečetla, pouze před minulými volbami říkal radní Pilát (snad to jméno nekomolím), že se město bude snažit útulek vybudovat. Jenomže on to chápal jako investici ne pro záchranu koček, ale pro záchranu obyvatelstva před zlými a útočnými micinami:) - aspoň takový jsem měla dojem z toho rozhovoru s ním v televizi...
svatko (2005-05-24 16:03:24, Eva B.) Odpovědět
to je ten radní, který si myslí, že kočky číhají na kolemjdoucí a snad je i žerou, ne? asi si chudák plete kočičky s hladovým tygrem :-)
vystrašený radní:) (2005-05-25 06:53:56, svatka) Odpovědět
no, uže je to pár let, ale docela dobře si vybavuju, jak s vážnou tváří obhajoval teorii, že přemnožené divoké kočky jsou člověku nebezpečné a mohou ho napadnout. Asi jako dítě tahal kočku za ocas, dostal za vyučenou a pronásledovalo ho to do pozdní dospělosti:)
Přispěju... (2005-05-23 09:18:49, jana) Odpovědět
Na kastrace kocourů určitě přispěju, to je velmi důležité téma. Je dobře, že paní má kočičky kastrované.
kocourci (2005-05-24 07:33:13, Šárka-Pce) Odpovědět
Taky nějakou korunu pošlu. Pro Olomouc je to fakt ostuda. Jakoby na radnici neměli pár korun na kastraci koček!!! I když u nás v Pardubicích na tom nejsme o nic líp...
Kočičky v Olomouci (2005-05-23 09:56:54, Naďa) Odpovědět
Jsem olomoučák a stydím se za radní města Olomouce, že ponechávají pomoc kočičkám pouze na soucitných lidech. Paní Richterovou a její situaci znám. Je to obdivuhodný člověk a jsem ráda, pokud jí mohu pomoci a mohu ujistit všechny další, že je to opravdu pro dobrou věc.
(bez názvu) (2005-05-24 15:13:42, Madla) Odpovědět
Také přispěju. Olomoučáci, doufám, že se někdo najde, aby tento problém provětral v místním tisku nebo radiu nebo TV.
Paní Alice Oppová z První společnosti za práva koček (http://www.kockaapravo.cz/, Práva koček [prava.kocek@atlas.cz]chystá do televizního pořadu "Chcete mě" příspěvek o disfunkci obcí ve věci kastrace koček, zřizování útulků a finančního přispívání ochráncům koček. Potřebuje konkrétní podklady, jen nějaké, že někdo povídal jí nestačí. Nepomůže jí někdo z Olomouce?
Kočičky v Olomouci (2005-05-26 08:27:52, Jana) Odpovědět
Také pošlu nějaké peníze, doufám, že se přidají i další, aby bylo kočičkám a paní Richterové pomoženo!
Doufám, že se najdou také nějací aktivisté z Olomouce a po vzoru Strážnických vtrhnou na radnici a nějaký příspěvek z těch laxních úředníků vytlučou!
(bez názvu) (2005-05-23 10:52:01, Dita) Odpovědět
Hmm, teď jsem na tom bohužel finančně dost blbě. Ale zřídím si trvalý příkaz na 100,00 měsíčně .Snad to pomůže aspoň po částech.
nevzdávejte to... (2005-05-23 11:09:10, Munx) Odpovědět
...minulý týden začal kastrační program ve Strážnici na Moravě (6000 obyvatel). Veškeré náklady hradí město. Náš "boj" s radnicí trval půl roku, po předložení všech možných zákonů a vyhlášek jsme dosáhly (píši Y, protože jsme samé ženské:-)) zahájení akce. Radní se zpočátku netvářili příliš nadšeně, ale jelikož zákon městu ukládá postarat se o tato zvířata, nic jiného jim nezbylo. Také je povinností města uhradit vám veškeré náklady na péči o tato zvířata (což radní ani nenapadlo, ale platí aspoň kastrace a následnou rekonvalescenci). Zkuste radnici oslovic, protože v každém městském fondu jsou peníze určené na takovéto akce. Jinak 450,- je celkem dost peněz, náš pan doktor bere 400,- za kočičku (včetně infuze k urychlení rekonvalescence) a 250-300,- za kocoura podle náročnosti. Přeji hodně štěstí při akci, Katka a 80 tlapek.P.S. Se sháněním papírů pomohla p. Eva Vrbová a p. Dvořák (patří jim velký dík).
Jiný kraj... (2005-05-23 11:11:43, Zuzana F.) Odpovědět
... v Praze stojí kastrace kocoura 900 - 1200 Kč. Blahopřeji Vám k tomu, jakého máte lidumilného veterináře.
Jézuskote to je pálka! (2005-05-23 11:31:19, Dita) Odpovědět
Já platila v Jeseníku za kočičku jen 500,00 Kč a rodiče za kocoura 400,00 Kč. Je vidět, že ceny se teda liší pořádně.
suhlasim... (2005-05-23 13:07:38, rina) Odpovědět
naozaj mozte byt stastni za take priaznive ceny. Ja mam "zlavnenu cenu" na kastraciu maciciek 1700 Sk, co je aj v prepocte podla mna dost vela... Inak co sa tyka uhrad zo SR, su tam obrovske poplatky (cca 500 Sk aj ked posielam sumu napr. 400 Sk) mohli by ste uvadzat podla moznosti adresu, kde si moze prijimatel vyzdvihnut ceninovu zasielku (pride to ako doporucena posta, v nej peniazky a vyde to na cca 60 Sk. V pripade straty posta hradi sumu, na ktoru je list poisteny, zvycajne sumu rovnu tej v obalke) ked sa moja financna situacia trosku zlepsi, rada prispejem! drzim palce macickam aj ich zachrankyni!!!
přeshraniční platba (2007-01-13 14:06:21, ) Odpovědět
Pri platbě ČR->SR jsem cca před 5-ti lety zjistil, že je levnějši použit mezinárodní poštovní poukázku, tehdy poplatek pouze 50 Kč (o okénka vklad hotově v Kč na účet příjemce vedený v Sk - nutno vypočítat kolik složit aby došla požadovaná částka), oproti bezhotovostnímu bankovnímu převodu, tehdy cca 0,5%-1% (již nevím přesně) minimalně však 500 Kč (u ČS).
platba (2007-01-13 22:35:52, mumu) Odpovědět
pokud si zřídíte paypay účet,je to velmi snadné a po Evropě to stojí jen 6kč na běžné účty a zdarma na paypay.
Díky moc kockam-online (2005-05-23 22:25:06, Jana) Odpovědět
Paní Richterovou znám a také vím, jak obtížný stav u ní vládne. Ač se snaží sebelépe, když k ní přijedete, je to katastrofa. Ti nekastrovaní kocouři se rvou, napadají kastrované kočičky, navíc je velmi těžké najít nové opatrovatele, protože spousta kočiček tam má nějaké zdravotní problémy, přitom by stačila individuální péče, kterou však paní Richterová poskytnout nemůže, má přeci jen dvě ruce, pracuje a omezené možnosti. Přispěju také, kéž by se našel i někdo, kdo by tam mohlo docházet pravidelně. Já bohužel jsem z hodně dalekého města. Přimlouvám se moc o to, aby jste jí poslali peníze. Kočičky to fakt potřebují a ona nemá možnosti jak působit na lidi a tím získávat pro ně peníze.
Nevím, (2005-05-24 12:31:02, Gábina) Odpovědět
ale já platila v Praze na pobočce AAvet za kocoura určitě necelých 500,-Kč a za kočičku asi 850,-Kč. Myslím, že patří mezi kvalitní veteriny. Cena za kocoura 1000,- mi připadá šílená.
cena (2005-05-24 14:17:29, ElenM) Odpovědět
Navštěvuji v Brně kliniku, kde kastrace kocoura stojí kolem 800Kč a kočky 1000-1200Kč. Včetně tetování, injekce proti bolesti a antibiotik + alž.límec u holek a po deseti dnech tahání stehů. Na této klinice jsem zakotvila po zkušenostech asi se sedmi veterináři v průběhu několika let.
Můžu jim s klidným svědomím svěřit kočky polodivoké, s velmi špatným dýcháním či neléčitelně nenocné. Před 14 dny mi kastrovali pětiletou kočku s astmatem a alergií - museli jí pomáhat s dýcháním již chvíli po uspávací injekci. Za ten klid mi to stojí a když procházím jednotlivé položky účtu, musím vždy bez debat dát ceně za pravdu.
Mít dobrého veterináře, od kterého máte možnost se mnohé naučit a který Vás chápe jako partnera, s tím si člověk nezahrává. Zvláště při naší "práci".
Paní Richterové přeji, ať se podaří sehnat prostředky na kastrace, neboť to jejímu útulku velice prospěje.
souhlas (2005-05-24 15:58:16, Eva B. a smečka) Odpovědět
máme veterináře, který automaticky vystavuje podrobný účet s položkami a každá je potřebná. za kocoura jsem platila 700,- Kč / moji rodiče na jiném pracovišti 450,- / ale ten rozdíl! už jsem to psala jinde - vrátili mi čistého, skoro probuzeného číčana, s malinkou jizvičkou, přidali rady a podložku do přepravky, kdyby se vyjádřil, až se bude probouzet úplně. kocour se za hodinu doma proháněl jako drak a vůbec se netvářil, že byl u veta. za nevystresované, perfektně ošetřené zvíře ty peníze na 100% stály.
za veta s uvedenými cenami v Praze gratuluji, měli jste kliku! Elen má pravdu, dobrý veterinář je nad zlato a my si našeho a jeho týmu velice vážíme.
poloprobuzeného (2005-05-24 16:53:09, Eva B.) Odpovědět
míním vláčného, ale již komunikujícího číčana....
Jo, (2005-05-24 15:04:39, Ainny) Odpovědět
taky jsme platili v Praze za kastraci kocoura 400,- , ale... dostali jsme ho hned po zákroku (tedy cca 20. minutách), probírat se začal až po čtyřech hodinách, kdy jsme ho s dcerou neustále pozorovaly zda dýchá. Jeho trápení a touha zvednout aspoň hlavičku se nedá popsat! Úplně v pohodě byl až druhý den. :o( Teď jsme byli na jiné veterině s druhým kocourkem. Domů jsme si ho mohli odvézt po hodině a půl, probuzeného, jen se motal jak opilec nad ránem. Doma se dopotácel na záchůdek, vyčůral se, dopotácel se zpět do přepravky (běžně v ní spí) a prospal se. Když se probudil, tak se s řevem dožadoval něčeho do žaludku a do večera z něho byl zase malý ďáblík. Kastrace stála 1.117,- korun.Rozhodně těch peněz nelituju a levnější veterinu nehledám. Neb tu jde o kocourka a ne o moji peněženku. ;o)
(bez názvu) (2005-05-24 15:16:56, Dagmar) Odpovědět
Kastrovat nechávám stále u jednoho veterináře v Praze. Celkem už bylo kastrováno 19 kožichů :o). Vet. ví, že se jedná o nalezence a tak platím 300,- až 400,- Kč. Protože každá kočka snáší narkozu jinak, tak máme dobu probouzení od 20 minut do 10 hodin! Takže jste možná peníze vyhodila do vzduchu a lepší stav po narkoze byla jenom náhoda.Protože 700 koru rozdílu za to, že kočku necha někde odloženou je přece jen dost
(bez názvu) (2005-05-24 15:51:36, ElenM) Odpovědět
myslím, že pro dosažení objektivního konstatování, zda je cena vysoká či ne, by bylo nutné účet projít a prodiskutovat.
Nejde mnohdy jen o cenu, ale o služby, které vám vet nabídne. Měla jsem dost problémů zajistit tetování koček, pak možnost kompletní evidence vedené tak, že pokud po letech kočku znovu odchytím, budu vědět spolehlivě , jaké měla problémy či jaké zákroky na ní byly provedeny.
Také záleží na zkušenosti veta - např. při kastraci zjistila veterinářka zvětšení některých orgánů. Doporučila odběr krve a testy, ale sama nevěděla, jak jeden test realizovat.
Pro mne to znamenalo - znovu po čase divokou kočku přispat a odebrat krev tam, kde si s ní ví rady! Kastrace byla o 200,- levnější /bez límce/.
Ne, (2005-05-24 15:53:27, Ainny) Odpovědět
za náhodu to nepovažuji, protože s kočičkou vše mělo naprosto stejný průběh...
(bez názvu) (2005-05-24 16:05:34, Ainny) Odpovědět
Navíc, hodně veterinářů pro "stálé zákazníky" starající se o venkovní kočičky či nalezence "udělá cenu" a myslím, že je to tak v pořádku.
Jinak souhlasím s Elen, že není možné cenu posuzovat bez znalosti účtů. Já ten náš pochopitelně mám a 700 za odložení (jak vy říkáte) tam rozhodně není. Asi bych podle vás spíš měla šetřit a svěřit kočičky vetovi, který je levnější, blíž mému domovu a nemám k němu důvěru... :o/
Příspěvek na kastraci (2005-05-26 10:23:31, Marta Unzeitigová) Odpovědět
Po přečtení výzvy o finanční pomoc na kastraci jsem ihned poslala bankovním převodem peníze. Vím, jak je to důležité. Jsem z vedlejšího okresu Šumperk /ze Zábřeha/, na Šumperku útulek pro kočičky není a bohužel tolik nezodpovědných lidí, kteří potom dokáží vyhazovat bezmocná koťátka. Letos zachraňuji již druhé vyhozené koťátko.
Paní Richterové z Olomouce VELKÝ DÍK a VYDRŽTE!
Příspěvek na kastraci kočiček a kocourů ..... (2005-05-30 18:59:44, miloslava pichalova) Odpovědět
posílám i já.Paní Richterová zaslouží obdiv a pomoc....ta je namístě.Asi před měsícem jsem nechávala kastrovat mého kocoura-britáčka a p.veterinář,kterého znám několik let /ještě jsem ho navštěvovala s peršankou,která v dubnu odešla do kočičího nebe - 11roků/,požadoval jen 240kč.Cena světová...ale to je vedlejší,kočky a kocouři,žijící volně by měli být kastrováni,když už nemají stálý pelíšek...doma.
Díky (2005-06-03 14:14:15, HelenaRichterova) Odpovědět
Děkuji za příspěvky všem dobrým dušičkám (no, moji kocourci si to o vás myslet asi nebudou, ale zatím nic netuší)! Náš veterinář jde teď na dovolenou, takže akce "kulový blesk" vypukne asi za 14 dní, přímo u mne, to chci vidět, jak polapím 26 kocourů za jediný den. Protože pan doktor dal nakonec i množstevní slevu, vejdou se do vybrané sumy ještě i dvě kočičky, které už jsou taky v pořadníku na kastraci. Všem Vám moc díky!
Otázka. (2005-07-19 21:18:57, Tibor Osuský) Odpovědět
Rád by som trošku prispel ,aspoň cca 200 Sk.Máte podobný účet aj v pobočkách ČSOB v SR konkrétne v BA?Ak áno prosím číslo účtu.
S pozdravom čitateľ z BA Tibor.
Slovensko (2005-07-19 23:27:03, Zuzana F.) Odpovědět
Dobry vecer, je od Vas moc pekne, ze chcete pomoci opustenym kockam v Olomouci. Ovsem vzhledem k tomu, ze by mezinarodni bankovni prevod stal zhruba tolik, kolik byste rad prispel, navrhuji, abyste tuto castku predal pani Sopcakove, ktera se stara o opustene kocky v Ziline. Ac se tomu spatne veri, kocky jsou tam na tom jeste hur nez v Olomouci... Pani Sopcakovou muzete kontaktovat na emailu osim@stonline.sk.
Pepíček od paní Rychterové z Olomouc (2005-11-03 12:28:44, Blažková) Odpovědět
Před více než dvěma měsíci jsme s manželem navštívili soukromý kočičí útulůek paní Rychterové v Olomouci, aby jsme vybrali nového kamaráda pro mou maminku. Výběr v množství kočiček byl nesnadný a dlouhý. Přemýšleli jsme, za doprovodného komentáře ochotné paní Rychterové vybírali a si hodinu. Jakýmsi řízením vzal výběr za své ve chvíli, kdy "se přišel vybrat" mourovatý kocourek, asi dvou až tříletý. Přišel sám a sápal se mi do náruče, která mu byla ihned otevřená. Bylo vybráno. Jmenoval se Paleček. V autě plném nejrůznějšího kočičího vybavení, s Palečkem v nové látkové přepravce na klíně jsme večer vyrazili na cestu až do Jeseníků. Vítání bylo veliké, protože rodiče jsou milovníci zvířat, chudák Paleček nechápal, co se děje, jediní, kdo zůstali klidnými, jsme byli my dva s manželem, protože se psy a kočkami už nějaké zkušenosti máme a věděli jsme, že si u rodičů Paleček záhy přejmenovaný na Pepíčka velmi rychle zvykne. Co víc, že si je ihned omotá kolem kočičí packy. Stalo se. V útulném domku vládne Pepa, dostává se mu úžasné péče, mazlení a kvalitního krmiva. I přesto, že mu byl pořízen nádherný pelíšek, noci tráví v pro něj pohodlné poloze v posteli jednoho z rodičů. Ti však o své pohodlné poloze hovořit nemohou, neboť je Pepíček "sroluje" tak, aby měl dostatek místa hlavně ON. Od prvopočátku byl čistotný, naučený docházet se vyprazdňovat na kočiří wc, aby si náležitě zvykl na nové prostředí, měla ho maminka dva měsíce doma, kde měl pro sebe poměrně velký rodinný dům vč. půdních prostor. Pak přišel den "D", kdy mu byly otevřené dveře. K maminčiné velké radosti nemá Pepíček toulavé boty, naopak. Při práci kolem velkého množství venkovních kytiček se kocourek posunuje vedle mamčiných nohou tam, kam je třeba. A tak se spolu naučili pít kafíčko venku na sluníčku mezi kytkami, maminka v jednoum křesle, Pepíček ve druhém křesle, dívat se na televizi přesně tak.
Kéž by bylo i jiným zvířatům tak, jako Pepíčkovi u mých rodičů.
Tak to je bezva !! (2005-11-03 12:39:54, Jana Bu.) Odpovědět
Takové zprávy se vždycky skvěle čtou a pohladí po duši ! Věřím, že máte báječný pocit, že to klaplo a kocour i rodiče se mají navzájem rádi. Díky za něj !
Skvela zprava! (2005-11-03 14:00:04, Zuzana F.) Odpovědět
Tak to mam radost, ze se Palecek - Pepicek tak rychle aklimatizoval a ze se ma jak povestne "prase v zite". Opravdu si nezbyva nez prat, aby se vice zviratek dostalo do takovych domovu...
Pro priznivce olomoucke fauny mam jednu dobrou zpravu - minuly tyden se od pani Richterove umistily do novych domovu dve kocky, mourovany Mourek a tribarevna Linda. Tak treba se zacnou kocindy do novych domovu umistovat i na Morave...
pomoc (2007-11-16 00:47:54, Eva ) Odpovědět
Dobrý den,pokud by se našel nějaký zájemce např.z Prahy o někt.kočku či kocoura paní Richterové,jak píšete,a nechtěl by vážit cestu,stačí napsat na můj e-mail a uděláme s manželem,co bude v našich silách,abychom kočku do Prahy doručili.Auto máme vlastní,neměl by být problém.
Proboha lidi (2011-04-19 19:32:45, ciza) Odpovědět
zdravim, asi se mnou yrovna yde nebudete souhlasit, ale pravě jsem to slyšel v televizi a opravdu me nad timto zustava rozum stat. Nechapu jak můžete propagovat kastraci koček, nebo jim dokonce budovat utulky. kastrace stoji 1000kc plus penize na vybudovani utulku a dalsi penize na den zivota kocky v utulku. Kdyby jste radsi tyto penize poslali do afriky, kde umiraji deti a za 6000 za rok tam zachranite ditě. Takto tady nechate vykastrovat šest kocek ktere bude muset mesto nebo stat zivit dalsich x let, fakt super napady. Toulava kocka i pes patri do utulku na tyden, max dva a pak utratit a ne vyhazovat dalsi penize za zivot ktery nestoji za nic.
Provokace (2011-04-20 07:53:56, Nadikhindo) Odpovědět
Tady zase někdo provokuje... inu, kontaktuju adminy, bude výmaz :P
Antropocentrismus je podle mě nejhorší forma rasismu vůbec (a že všechny formy rasismu jsou mizérie!).
kastrace? (2011-04-20 13:48:53, Ciza) Odpovědět
No jak vidim tak se tu budou nechavat jen pozitivni prispevky, nechtel jsem nikoho urazit, jen jsem chtel aby jste se nad tim zamysleli. Ono nehat je jednoduchy oznacit nekoho za antropocentristy, ale sahnete si do svedomi jsou-li premnozeni potkani, budete resit jejich premnozeni kastraci, nebo deratizaci? Reguluje se i pocet zvirat v lesich a je to prirozene, reguluji se hlodavci, i jini zivocichove a jiste i u techto by byla humalnejsi volba regulace. Ale proboha proc vyhazovat penize za regulaci techto zvirat a jeste je nechat zivit. Nazor je i takovy, ze clovek muze za premnozeni domacich mazlicku, tak by se mel o tyto postarat. Ale kde pak bude regulace. Dokud se kazdy o sveho psa nebo kocku stara, pak vse ok. Pokud jsou mezi nami takovy kteri je vyhodi a ti se pote nekontrolovatelne premnozi, samozdrejme ze to neni dobre a ze zato muze clovek, ale prece je nebudeme drzet pri zivote, kastrovat je a pak vypoustet zpet na ulici, nebo jim budovat utulky a tim schovavat se za lasku ke zviratum, dyt se bezte do utulku podivat jak tam ziji, zavreni v klecich - parada.
Jestli se vam moje nazory nelibi, v poradku smazte je, ale potom je tato diskuze jednosmerna a tim padem k nicemu.
Cizo, (2011-04-20 14:47:43, Lucie) Odpovědět
než jdete někam diskutovat, naučte se nejdříve pořádně pravopis a gramatiku. Takhle je váš projev naprosto nevěrohodný a směšný.
A pak se sbalte a jeďte zachraňovat do Afriky, to vás jistě naplní a všichni budeme spokojení.
Škoda slov... (2011-04-20 14:53:56, K-9) Odpovědět
Máte pravdu, ale tady pochvalu nečekejte. Házíte perly samicím vepře domácího. To víte, kočkaři a jejich myšlení...
Cizo, (2011-04-20 15:40:35, Markéta) Odpovědět
tady pláčete na špatném hrobě. Celý svět by se změnil v ráj, kdyby každý alespoň NĚCO nebo NĚKOHO zachraňoval. Většina lidí se bohužel stará jen o sebe a svoji vlastní kapsu. Nikdy by mi nenapadlo někomu psát: "Proč zachraňujete žáby, hady, potkany, šneky, různé brouky, velryby delfíny atd....? Jejich život nemá žádnou cenu, zachraňujte radši něco nebo někoho jiného!" Máte jistě pravdu, že spousta lidí a dětí také potřebuje pomoc. Mojí 77 leté matce, která má svých starostí dost, pořád chodí dopisy s žádostí o peníze - pro indiánské děti, děti v Africe, děti v dětských domovech, umělce malující ústy... Pro jistotu je jí rovnou doporučena částka, jakou má poslat (1500 Kč, 1000 Kč...), aby ji náhodou nenapadlo, že by jim mohly stačit dvě stovky... Je to fér, bombardovat dopisy tuhle věkovou kategorii??? Nebo je to prostě jen snadné? Zachraňujte děti v Africe, shánějte jim sponzory - ale zkuste se zaměřit na lidi, kteří mají tolik peněz, že nevědí, co s nimi. Sledujete třeba, co se děje v našich vládnoucích kruzích? Na jednu stranu se berou peníze zdravotně postiženým, kteří potřebují každou korunu (nejspíš se taky někomu zdá, že jejich život nestojí za nic), na druhou stranu se rozkradou a prošustrují miliardy a nic se neděje? Maximálně se někdo trochu omluví??? Se svými výčitkami na tomhle fóru jste totálně mimo...
Prosím, nic nemažte! (2011-04-20 16:13:18, zuzana) Odpovědět
Je důležité znát různé názory, na vzájemné si poplácávání po ramenou je tu jinde místa dost.
Cizo, vaše rozhořčení je v mnohém pochopitelné, ale neměl byste je raději vyjádřit těm, kteří za to můžou? Tj. těm, kteří se o své kočky (psy) nestarají, neléčí je, nekastrují, vyhazují je do bezdomoví...tady jste o adresu vedle, nikdo takový tu není.
Jenže (2011-04-20 20:44:36, Nadikhindo) Odpovědět
Cizovi je utrpení zvířat evidentně cizí... že za své utrpení nemůžou? Jsou to "jen zvířata"... Navíc, týraná a opuštěná zvířata ta na svou obranu nic neuvedou, zatímco lidé, kteří je do politováníhodného stavu dostali, budou na svou obranu kvákat na věky věkův amen.
Prošla jsem pár útulků. Ve správně fungujícím útulku zvířata rozhodně nestrádají. Velká část podobných zařízení svoje svěřence po proběhnutí léčby a karantény umisťuje do domácích depozit, kde žijí volně v bytě, někdy i ve výběhu. A viděla jsem karanténované kočky, které po vypuštění "navolno" do místnosti tesknily po své voliérce - protože byla prostě "jejich". Navíc tam zpravidla zůstávají jen do doby, kde naleznou nový domov. Nic není černobílé.
Mimochodem, zdravá kočičí populace může potkany docela slušně omezit. Přemnožená kočičí kolonie zdravá nebude, vybíjením ... chcete dosáhnout další epidemie typu morová rána (velké morové rány ve středověku byly do značné míry důsledkem nevraživosti vůči kočkám jakožto "čarodějnickým zvířatům") ? Kastrace je pořád nejlidštější... i nejekonomičtější.
Počty? (2011-04-21 07:30:48, Tac Rellik) Odpovědět
Kastrace je nejekonomičtější? Kupte si kalkulačku a budete asi nemile překvapena! To už je asi dlouho, co Vás někdo učil matematiku, že? Kolik stojí kastrace, následná péče a - další výdaje po dobu jejího života? A kolik stojí uspání a odstranění? Neházejte emoce a prázdná slova, těch je tu víc než dost. Místo okecávání nahoďte přesná čísla, pokud možno nevylhaná :-)
Jde to z vaší kapsy? (2011-04-21 08:02:02, Markéta) Odpovědět
Tohle jsou stránky soukromých útulků, příspěvky jsou dobrovolné. Nikdo vás k ničemu nenutí ani vám neposílá domů dopisy se složenkami a doporučením, kolik peněz máte poslat. Pokud vás opuštěná zvířata nezajímají, proč na tyto stránky chodíte? Mě například nezajímá sport, takže články o sportu nečtu a nekomentuji je. Co váš žere? Máte nějaké osobní problémy?
? (2011-04-21 22:06:27, Daniela) Odpovědět
Vaši povýšenost nad zvířaty opravdu nechápu.Dovoluji si vám připomenout,že kdyby jste se narodil o pár desítek let dříve, byl by jste i vy považován za podřadný slovanský odpad a měl by jste reálnou naději, že vás nějaký čistokrevný ušlechtilý árijec ekonomicky uspí a odstraní. Přeji vám,aby jste měl -až budete starý a nemocný (všichni budeme dříve,než si myslíme) kolem sebe lidi,jako jsou zdejší kočkomilové a ne takové, jako jste vy.
Zeptejte se veterináře (2011-05-31 09:42:57, Nadikhindo) Odpovědět
Ten Vám řekne přesné ceny. Kastrace od 500 Kč výše. Průměr kolem 1000 Kč. U koček je to dražší. Kocouři vyjdou levněji, tak je zákrok jednodužší. Uspání a likvidace - to nevím, ne každý veterinář Vám uspí zdravé zvíře. Ale kdo hledá, snadno najde jiného, s tím by neměl být problém. A výdaje za celý život kočky - nepočítaně...
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
^ zpět k článku
|
|
|