|
Komentáře k článku
|
Článek:
Pořad ČT "Psí život" škodí psům i lidem
Od začátku roku 2008 můžete v nedělní podvečer sledovat na ČT1 pořad "Psí život", který se setkal s ostrou kritikou odborné i laické veřejnosti. Připojte se i vy k otevřenému dopisu, který žádá zrušení pořadu!
( | poslal: redakce | 11.01. 2008 | čteno: 33687x | komentářů: 107 )
|
Komentáře: Souhlas:-) (2008-02-13 01:05:40, Petra U.) Odpovědět
Já s Vaším příspěvkem bez výhrad souhlasím, jen nevím jak ti ostatní :-( tady se jiné názory moc netolerují.
děkuji (2008-02-13 10:25:53, vlcule) Odpovědět
čekala jsem, že Vy budete jediná, kdo sdílí tento názor :)
Ach vy chudinko (2008-02-13 10:35:59, Alena K.) Odpovědět
vy máte "prostě jen svůj názor", že pes je věc, módní doplněk, líbí se mi, nechám si ho, neladí mi k pohovce, tak se ho zbavím... a jsem hvězda, že jsem ho neuvázala v lese u stromu, ale že ho nabídnu někomu jinému, komu třeba k pohovce ladit bude... a oni ti ostatní zlí si s vámi dovolí nesouhlasit, protože se jim zdá váš názor nemorální... měla byste si jít poplakat někam jinam, většina lidí, kteří se zde vyskytují s vámi prostě nebude souhlasit v názoru, že zvíře je jen věc...
tady přece ani Petra U (2008-02-13 11:12:01, vlcule) Odpovědět
ani já neříkáme, že zvíře je věc. Tady jde o to, že pejska dostane každý, kdo si přijde do útulku, zaplatí si poplatek, a odvede si ho domů. Za pár dní může zjistit miliony věcí, mezi něž může patřit zvyk spát v posteli, kadit kdekoliv po bytě, rozkousávat vše co je v dosahu, štěkat celé dny.
Pokud je to pro tohoto "chovatele" tak nemožné to překousnout, je dobře, že se snaží hledat náhradní způsob bydlení. Fakt lepší, než kdyby ho nechal úmyslně utéct.
A tak jsem asi chudinka, protože mám jiný názor než vy?
Já naopak váš názor toleruji, jen se snažím vyjádřit i ten svůj...a chtěla bych vidět, jak byste se zachovala v případě, že by Váš pejsek byl nevychovatelný...jenže vy byste ho samozřejmě vychovat zvládla, o tom nepochybuji. Ale bohužel všichni takové schopnosti nemáme...
ještě dodatek (2008-02-13 11:34:14, vlcule) Odpovědět
nemám zkušenosti s tím, jakým způsobem útulky rozmisťují zvířata a jak moc se o majitele zajímají a kolik informací jim poskytnou. Mám zkušenost jen s kočkou, když jsme si ji vzali na výstavě pro kočku nikdo nechtěl vědět, kde bude bydlet,jak bude bydlet, zd máme jiná zvířata...prostě nám ji pro/dali a už nikdy nikdo se neozval. A dostala jsem akorát brožurku jak se starat o kočky...A v TV jsem nikdy neviděla pořad, co starost o kočky či psy znamená, když už tak u Přemka Podlahy jen třeba o kočky dlouhosrsté, ale to byli vždy spíš nějaké speciální starosti....takže třeba je chyba právě v neinformovanosti lidí o chovu pejsků a tento pořad vynáší na světlo problémy, které jsou pro někoho nepřekousnutelné, tak si to raději rozmyslí...
Asi není útulek jako útulek. (2008-02-13 12:00:23, Bára K.) Odpovědět
My se snažíme pro zájemce hledat kočku "na míru". Ptáme se, jak člověk bydlí, jestli v domku nebo v bytě, jestli má děti a jak staré, jestli mají kočku nebo chtějí jen jednu. Podle těchto krytérií jim vybereme kočičku, která u nich bude spokojená. Nikdy bychom neumístili kočku, která se dožaduje chození ven do bytu, protože by se nám takováto číča zakrátko vrátila a byl by to pro ni zbytečný stres. Stejně tak k malým děten nedáme kočky, o kterých víme, že při jakémkoli ohrožení neváhají vytáhnout drápky a seknout a stejným způsobem umisťujeme i psy. Nebudu dávat hyperaktivní štěně, které se celý den nezastaví do rodiny, která si potrpí na pořádek a je vesměs "líná". Zrovna včera mi jedna paní volala na hyperaktivní Jáju (má to napsané i v textu a inzerci), když jsem jí zdůrazňovala její hyperaktivitu, tak z ní vypadlo, že manžel moc psy nemusí, ale že by jí stejně chtěla. No a to byl konec ... odkázala jsem jí na útulek v Nové Pace, kde mají psy v depozitech, tedy bytech dobrovolníků, ať si nechá poradit nějakého klidného dospělého psa. S paní jsem probrala výhody dospělého psa a ona nakonec byla ráda, že si štěně nepořídili někde jinde. Je to tedy pouze o přístupu útulkářů, o ničem jiném.
To se mi nechce věřit, (2008-02-13 12:32:00, Naďa) Odpovědět
že by se vás na výstavě pro kočku na nic neptali... Umísťují tam samozřejmě různé útulky, každý může mít jiný přístup, ale tohle je velmi netypické jednání. Nepamatujete si, o jaký útulek šlo? Měla byste to mít uvedené v předávacím protokolu. Už jsem také kočky na výstavě umísťovala. Zdaleka ne každý, kdo měl o kočku zájem, ji opravdu dostal. Otázky, které uvádí Bára K. z Toulavé tlapky jsou samozřejmostí, navíc jsem se vždy "přimíchala" mezi návštěvníky výstavy a poslouchala, co si povídají mezi sebou. Vybrat toho správného zájemce je dost těžké a splést se může i velmi zkušený "útulkář".
nevím, (2008-02-13 12:48:18, vlcule) Odpovědět
co to bylo za útulek, výstava to byla pro kočku v r. 2004, myslím. Tenkrát jsme bydleli na koleji na VŠ s přítelem, což byla vlastně taková malá garsonka a jednu kočku tam již měli. Vzhledem k tomu, že tam byla zvířata zakázaná, jsme se tím samozřejmě nijak nechlubili, ale abych řekla pravdu, nikdo se ani neptal. Druhou kočku jsme vlastně vůbec nechtěli, ale přítel mě donutil si číču vzít do náruče...no a pak už jsem jí nepustila :))) Ve zdraví jsme vše přežili s pokutou a přestěhovali se naštěstí už do svého, kde jsou kočky spokojené a šťastné (aspoň doufám). Jen z tadytoho jednání si nejsem jistá, jak se "prověřují" budoucí novomajitelé psů, a jakou průpravu k tomu dostanou...protože si myslím, že je spousta věcí, o kterých pejskaři sice ví, ale nepejskaři nemají šanci se k těmto informacím dostat, a pak jen zírají, jaké jsou možné nešvary pejsků. A pak se snaží a snaží pejska pře/vychovat, a nejde jim to a pak musí volit drastickou variantu, i když jim to rve srdce.
Stále Psí život aneb Majitelé pod psa (2008-02-13 10:01:42, Ivča) Odpovědět
Fajn vlcule, takže vy chcete podporovat "odpovědné majitele" jako důchodce, který si pořidí aktivní štěně a pak se diví, že ho nezvládá a se slzou v oku jej nabízí - proč si tohle neuvědomil dřív a nevzal si starého klidného psa, a nemusel z útulku, jsou i inzeráty lidí, kteří hledají domov a lepší život pro své mazlíky a nemusí se prezentovat v TV. Chceme pořad pro psy, ale který bude vychovávat! ne ukazovat lidem, jak je jednoduché se z banálních důvodů zbavit odpovědnosti. Najít nový domov v závažných důvodech je prospěšné, ale to tento pořad nedělá, nevychovává, "odborné zkoušky" jsou trapné. Proč pořad nenašel domov slepému pudlíkovi od paní, která musí nastoupit do LDN a kterého jim oslovený útulek nabídl jako možnost do jejich pořadu, právě proto aby tento slepý pudlík nemusel do útulku. Na tuto nabídku se tvůrci přímo vykašlali, nebyl snad pro ně dostatečně atraktivní? No jasně, nebylo to krásné štěně bíglam které se udá hned a to i bez TV... A saluka, která byla "s radostí" přijata do nové rodiny je prý už zpět, neboť paní majitelka zatajila drobnosti jako ničení věci a znečišťování bytu. Opravdu o tento hodnotný pořad na veřejnoprávní TV nestojím. (Na TV komerční by jej už dávno zrušili, po tolika negativních ohlasech.) Chci pořad, který bude psům SKUTEČNĚ pomáhat. A doufám, že Petra U. si konečně přečte i obsah odpovědi a nevybere si pouze z něj to, že je rozdílný od jejího názoru.
no právě proto (2008-02-13 11:02:21, vlcule) Odpovědět
je ten pořad nechci říct výborný, ale aspoň se z něj lidi poučí.
ad aktivní štěně: starší člověk chce štěně, a nedokáže odhadnout, že na něj prostě bude příliš živé. A když to uvidí další starší člověk který zvažuje pejska, tak si to rozmyslí, protože vidí už nějakou zkušenost.
Odborné zkoušky nekomentuji, to je totální kravina…
Pořad si myslím svým způsobem lidi opravdu vychovává, i když jsou důvody zbavení se zvířete fakt spíš z hlediska chovatelů miláčků přiblblé, tak pro toho, kdo zvířátko teprve zvažuje mohou být přínosné. A kdybych si domů přinesla pejska, který vše ničí a znečišťuje byt, pak bych se holt také musela rozhodnout, zda si ho ponechám, nebo se ho pokusím umístit k někomu, kdo má zahradu, kde si může dělat co chce...a vzhledem k tomu, že bydlím v paneláku, pravděpodobně bych se ho snažila umístit na zahradu. A je vcelku jedno, jestli to budu zkoušet přes známé, přes televizi nebo až v poslední řadě přes útulek. Hlavně že se snažím mu domov najít. Povahu pejska si myslím že nelze odhadnout, a převýchova od lidí, kteří nemají zkušenosti, pravděpodobně není také úplně jednoduchá.
Vidím to také na mých kočkách, jedna z nich (bohužel nevím která) se občas vykadí vedle písku, který jim každý den čistím, ale i kdybych zjistila, která to je, nezvládla bych jí v tom vyráchat čeníšek. Ale vzhledem k tomu, že mají záchod na balkóně, tak to holt uklidím, v bytě nic nesmrdí a je vše relativně ok. Taky mě tím štvou, kdybych nedejbože je musela dát pryč z nějakých vážných důvodů, a uvedla tuto jejich nectnost, tak nevěřím, že by si je kdokoliv do bytu vzal. A ven nemůžou, protože předpokládám, že při první příležitosti by je obě smetlo auto.
A slepý pejsek je smutný příběh, nezapomeňte prosím také na to, že tvůrci pořadu musí sehnat 2 ks případných nových domácností pro zvíře, a to se obávám, že by byl vcelku problém. Ale to je vždy u nějakých způsobem postižených zvířat, každý by chtěl vychovaného zdravého mazlíčka.
Když jsem se na pořad dívala poprvé, myslela jsem si spíš, že se budou ohánět všichni zvířátkomilové tím, že chudáci pejsci jsou jeden den někde, druhý den jinde, s cizími lidmi, a netuší co se okolo děje. Že by někdo staroval kvůli tomu, že se tímto způsobem umisťují hezká zvířátka, by mě ani ve snu nenapadlo.
Myslím, že když se právě budou koukat děti, uvidí hezkého pejska, a budou přemlouvat rodiče, aby si také takového pořídili. A když se budou koukat 15x, pak uvidí více důvodů, proč se lidé pejsků zbavují, tak si snad více uvědomí vše, co povinnosti okolo zvířat obnáší. A třeba zjistí (jak rodiče, tak děti), že jsou prostě na starosti okolo zvířat příliš pohodlní, že by museli řešit umístění u známých během dovolených, a že pejska nezajímá, že mám chřipku a je mi zle a venku prší, ale ven prostě chce a potřebuje. A pak se sami rozhodnou, zda to vše okolo jim za psa stojí. Myslím, že tento pořad může pomoci v rozhodování zda si pejska pořídit, zvážit opravdu více aspektů, než které nepejskaře napadnou, a tím se zodpovědněji rozhodnout. A pokud se kdokoliv rozhodne, že starosti okolo mu za psa nestojí, pak jedině dobře, protože jinak by takovýto pejsek skončil časem zase v útulku…nebo v TV….ať už v Psím životě, nebo na klíně pana Srstky…
A když se rozhodne, že se o psa starat chce a bude, tak si ho pořídí, tento pravděpodobně v útulku neskončí. A protože bude naočkovanej z televize, že prostě pejska chce, tak myslím, že lidi, kteří ke zvířátkům mají dobrý vztah, půjdou raději oběhnout útulky a vezmou si nějakého opuštěného, než nějakého nafintěného s průkazem původu..
Takže závěrem dlouhého monologu si dovolím projevit svůj názor, že je důležité o pejskách, kočičkách a všech opuštěných zvířátkách mluvit, vysílat pořady, a jakýmkoliv způsobem je zviditelňovat, aby měli větší šanci na umístění v hodné rodině. A současně mluvit i o problémech, které „vlastnictví“ těchto zvířátek přináší, aby se každý mohl zodpovědně rozhodnout. A jak vidíte v pořadu, i přiblblé problémy donutí lidi se miláčka vzdát, takže je dobře, že je o nich slyšet.
Vaše argumentace (2008-02-13 12:46:41, Arevin) Odpovědět
staví na jediném předpokladu: ŽE SI LIDÉ SAMI OD SEBE UVĚDOMÍ, CO JE TO ZA BLBOST, pořizovat si např. štěně v důchodu a podobně.
Ale já se obávám, že většina lidí v tomhle státě je příliš pohodlná na to, aby přemýšlela samostatně. Leží u bedny a nechají si valit do hlavy, že důvod pro zbavení se živého zvířete může být klidně i malicherný. Kolik lidí asi při tom zapne mozek a řekne si: *aha, starej dědek a pořídí si štěně, hlupák. To je přece blbost!*
To jsou přesně ti lidé, kteří vnímají, jak je tenhle pořad škodlivý ne svou původní myšlenkou, ale STYLEM PREZENTACE problematiky.
Zbytek diváctva, obávám se, tu hlavu nepoužije.
Už mě tyhle debaty fakt nebaví. Protože lidé, kteří mozek zapínají jsou proti, zatímco lidi, co ho zaponout odmítají, jsou pro a melou pořád dokola ten stejný argument *hlavně, že neskončí v lese*, zaobalený do různého pozlátka. Ale že je celá problematika širší a co dál, když televizní šaráda skončí, to je vám už zjevně fuk.
To je jako když odpůrci potratů osočují a přesvědčují ženu, která si to chce vzít, aniž by zvážili, co si pak ženská samoživitelka s děckem na hrbu počne.
Z toho se mi zvedá žaludek.
No a už čekám, že tu zase Petra začne cosi vykřikovat nebo Vy vypisovat o tom, jak jsme netolerantní k cizímu názoru. Klidně si mějte svůj názor, ale propagace něčeho zjevně škodlivého, co možná kdysi mělo ušlechtilou myšlenku, jen proto, že ji to mělo, to mi hlava nebere.
zjevně máme každý (2008-02-13 13:00:07, vlcule) Odpovědět
jiný názor, já vám neberu váš, vy mi neberte můj (a Petry :)
Má argumentace stojí hlavně na tom, že lidi uvažující o pořízení psa budou upozorněni na to, jaké všechny problémy, i třeba malicherné, mohou donutit člověka "zbavit" se zvířete. A je dobře, že se na to poukazuje, protože ten hlupák možná zapne mozek a řekne si, že ten chov asi není zas až tak jednoduchý, jak to z pohodlí křesla vypadá. A tak si raději psa nepořídí a ten neskončí v útulku.
To je vše, co jsem chtěla říct, nikdy nikde jsem neslyšela pořad, který by upozorňoval na věci související s psím soužitím, a je dobře, že se ukáže, že i z pejskařského pohledu blbosti mohou rozhodovat o dalším soužití či nesoužití.
A tímto končím v této diskuzi, protože svůj názor jsem řekla, a vlastně ho opakuji pořád dokola jinými slovy.
Arevin, nedělejte (2008-02-13 13:28:54, Lucie) Odpovědět
z lidí v tomhle státě hlupáky. Naprosto nesdílím váš názor, že většina lidí nedovede samostatně přemýšlet.
A ještě k programu, dá se někde zjistit, jaká je vůbec sledovanost? Já si myslím, že poměrně malá a že pokud ho někdo sleduje, tak to jsou zase většinou milovníci zvířat, jejichž postoj k domácím mazlíčkům ten pořad nijak neovlivní.
Na internet.stránkách Blesku je fenka křížence ,kterou někdo opečovával ,přesto (2008-02-13 13:49:15, jana) Odpovědět
však jí i se 4 malými štěňaty
odvezl do lesa na Mostecku,kde je nechal svému osudu.Jaký je rozdíl mezi tímto člověkem a majitelem,který fenku i se štěňaty dá před dvěře nějakého útulku?Žádný,jenom v druhém případě mají zvířata větší šanci na přežití!
I když pochopitelně (2008-02-13 14:03:54, Lucie) Odpovědět
neschvaluji ani jedno řešení, tak rozdíl je podle mne stejný, jako když někdo nechtěné miminko hodí do popelnice nebo ho dá do baby boxu.
Ano,ale základní motto je zbavit se "nepohldného " (2008-02-13 14:21:32, jana) Odpovědět
zvířete nebo člověka.Nebudu se zastávat ani jednoho člověka"-ta fenka byla pravděpodbně nechtěně "nakrytá" nebo se majiteli nepodařilo zpeněžit štěňata/když nechci štěňata,tak fenku dám vykastrovat a je klid/.U lidí je to stejné,je spousta možností ,aby se děti vůbec nenarodili a obvzlášť v tak liberálním prostředí jako je v ČR -i některé civilizované země závidí,jaké možnosti má žena v ČR ,aby svůj "problém"vyřešila!řešit.A to nemluvím o takovém "nadstandartu" jako jsou anonymní porody.
přesně ten samý rozdíl (2008-02-13 14:12:41, vlcule) Odpovědět
jako když dáte bohužel nechtěné mimčo do babyboxu nebo do popelnice.
Takže pořád lepší se jakýmkoliv způsobem postarat, aby mazlíček/mimčo mohlo mít nějakou lepší budocnost, anebo je rovnou svým jednáním o jakoukoliv budoucnost vědomě připravíte.
To Lucie (2008-02-16 13:00:46, arevin) Odpovědět
To Lucie, dobrá, vy hlupák nejste, ale vzhledem k tomu, co se děje v této zemi ve všech oblastech života, si za tím názorem stojím. Protože jestliže jsou v této zemi některé věci možné, pak jsem opravdu národ hlupáků.
Přínos? (2008-02-13 14:19:16, Ivča) Odpovědět
Trocha dobrého v tom je, ano, ale to je jako - asi tak, mám ráda oříšky, takže když chci oříšky, koupím si oříšky a ne směsku ve které je jeden oříšek a zbytek blivajz. Psí život je blivajz s jedním oříškem, Chcete mě je pár oříšků, co nestačí a chybí pořad, kde by těch oříšků bylo dostatečně. Četly jste vůbec diskuzi pod "otevřeným dopisem..."? Tam je tolik námětů, jak by mohl dobrý pořad o psech vypadat, ale tím se nikdo z ČT nezabývá. Nemají ani tolik slušnosti, aby otevřeli diskuzi a napsali třeba, co hodlají změnit atd. Takže vnucovat si něco, co možná pomůže 1 ze sta, ale 99 uškodí, si opravdu nenechám.
Ano i ne (2008-02-13 14:39:36, Kačátko) Odpovědět
Máte pravdu, lidé, kteří zvířatům alespoň trochu rozumí a přemýšlí si řeknou: "Aha, pořídit si štěně loveckého psa, když jsem jednou nohou v důchodě a stačí mi jedna denní procházka okolo bloku asi není rozumný nápad."
Jenže tohle sděluje pořad Psí život implicitně. Vzhledem k tomu, že posláním ČT je mimo jiné i vzdělávat, očekávám, že pořad dokáže jmenovitě poukázat na problém, kde se stala chyba a hlavně JAK JI LZE ODSTRANIT. To v pořadu postrádám (když pominu kýčovitou a hlavně očividnou snahu zapůsobit na city diváků, což nesnáším u jakéhokoliv pořadu s vyjímkou těch věnovaných charitativní činnosti).
V minulém díle byla například pejsek, o kterém původní majitelka řekla, že tahá a neumí chodit na vodítku. Z tohoto důvodu ho ani nedoporučila první rodině. Proč tedy pan "odborník" raději neposkytl nové majitelce radu, jak tomuto zlozvyku pejska odnaučit? Proč jí místo toho pověřil úkolem naučit psíka bez sportovních předpokladů a ambicí skákat v lese přes překážky? Paní si ho pořídila pro radost, procházku v lese zvládne s pejskem i bez toho, aby ji pes musel umět přeskočit (podleze nebo ji obejde). Zato procházka se psem, který "táhne" se může stát pěknými pravidelnými galejemi (mám osobní zkušenost). Je spousta lidí, kteří si řeknou: "Tohle náš Baryk dělá taky, No vidím, že není jediný, tak to tak necháme, je to normálka." případně "Hele, naše Asta taky leze do postele a mě to dost štvě, chlupy jsou všude, tak ji někomu dámě".
Kdyby se v pořadu alepoň objevil komentář, že takovéto chování psa je nežádoucí, nicméně se dá trpělivým přístupem a procvičováním odnaučit (a bylo to i názorně předvedeno) a procházka se stane pro obě strany příjemným zážitkem (pes se neškrtí a pán nevlaje na konci vodítka), měl by pořad i přes tu kýčovitost a exibicionismus i nějaký smysl. Navíc by se,jak prezentují jeho příznivci, umístil jeden pejsek (doufejme, že trvale a k vhodným páníčkům). Pořad však nic takového neposkytuje. Informační a vzdělávací prvek v něm zcela postrádám. Stává se z něj tak zcela laciná (i když pro koncesionáře zřejmě i drahá) annonce na psa.
V tomto ohledu tedy vidím daleko větší přínos v pořadu Chcete mě. Také není dokonalý, komentáře pana Srstky taky občas nemusím, ale alespoň ten pořad plní výchovné a vzdělávací poslání ČT. Proto se na něj i dívám, protože se v něm dozvím většinou něco nového (třeba jak poznat některé choroby, jak je léčit, jak postupovat při výcviku běžných každodeních úkonů nezbytných pro pohodové soužití psa a člověka atd.).V pořadu Psí život jsem se zatím dozvěděla akorát to, jak jsou někteří lidé neskutečně nezodpovědní. To se mi zdá na pořad tohoto rozsahu a s takovou reklamou trochu málo, nemyslíte?
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|