|
Komentáře k článku
|
Článek:
Návod na kočku I. - jak krmit kočku
OS podbrdsko dává novým majitelům spolu se zvířetem též tzv. návod na kočku. Jeho první část přetiskujeme jako další příspěvek do rubriky "Začínáme s kočkou", která je určena všem, kteří si právě pořídili kočku, nebo o pořízení kočku uvažují a shánějí potřebné informace.
( | poslal: Bára Kolmanová | 19.12. 2002 | čteno: 96909x | komentářů: 92 )
|
Komentáře: maso (2002-12-24 09:24:09, maruška) Odpovědět
Mám doma 7 měsíční kočku. Konzervy jí chutnají mnohem víc než granule - a taky mi nesušené maso přijde mnohem přirozenější - jenže ty konzervy - samý plechový odpad - to je hrozně neekologické. existují nějáké obchody s masem pro zvířata? (u nás v Podolí mají nějáké mražené masové výrobky, ale prý by to kočce tedy rozhodně nedávali).
Děkuju a krásné nejen kočičí Vánoce Vám všem
zdraví
Maruška
re: maso pro zvirata (2002-12-25 15:56:16, Zuzana S. Fenclova) Odpovědět
Konzervy lze vyplachnout, sloupnout z nich papirovou etiketu, "seslapat" a odevzdat do sberu. Urcite i ve Vasem meste existuji sberne dvory, kam muzete plechovky (a dalsi vytrideny odpad - hadry, tetrapaky, plasty, polystyrenove tacky aj.) odvezt.
Obcasne krmeni syrovym masem je pro zdravou kocku to nejlepsi, co pro ni muzete udelat. Doporucuji ovsem maso urcene pro lidskou spotrebu, zakoupene normalne v masne. Sve kocce kupuji predni hovezi, pupek, konske maso. S masem ze zverimexu nemam dobre zkusenosti, navic uz nejakou dobu lze ve zverexech sehnat pouze maso varene (syrove maso se v techto obchodech nesmi prodavat, pry to je v ramci sladovani ceskych norem s normami EU - alespon tak mi to reklo, nezavisle na sobe, nekolik prodavacek). A varene maso toho kocce moc neda...
kocici konzervy (2003-01-07 23:02:24, Anes) Odpovědět
Jsou prece k dostani i 1oo g. pytlicky,ty toho odpadu moc nenadelaji a jsou prakticke.Kupuji je sve kocce taky,protoze konzervy jsou na ni moc velke,najednou tu dozicku nesni a podruhe uz si z otevrene neveme,radsi by chcipla hlady.I kdyz na to dam vicko,tak to citi,ze uz je to par hodin otevrene.
"Pytlíčky" 100 g (2003-01-08 07:57:34, Maruška) Odpovědět
Ale ty jsou většinou dost drahé, ne?
(No, kocour má virózu a když s ním bylo třeba dojít k veterináři, zrovna jsem musela být nutně ve škole --> od té doby mi maminka a bratr tvrdí, že jim veterinářka řekla, že nejzdravější je krmit granulemi. Dost těžko je přesvědčit o něčem jiném, tak mu aspoň přidávám i něco jiného...)
Granule (2003-01-08 11:06:02, Romana) Odpovědět
Granule - každý má jiné mínění. Granule sice možná obsahují všechny možné vitamíny a stopové prvky , ale je to suchá strava. Některá kočka málo pije. Zvlášť kastráti mají potíže s ledvinami a močovým měchýřem a močovými cestami - pro ně granule nejsou to nejlepší řešení - protože neúměrně zatěžují urinární trakt. Takže si myslím - granule ano , ale s mírou - jako ostatně se vším.
Granule (2003-01-08 11:17:59, Sylvia) Odpovědět
Tiez som pocula nazor, ze krmenie len granulami predlzi macke zivot aj o 3 - 4 roky. Lenze! Ak chcete krmit len granulami, nemali by ste setrit - zvolit tu najkvalitnejsu triedu, co znamena aj najdrahsiu. Granule strednej a nizsej triedy vasej macke zivot urcite nepredlzia. Naviac, treba ozaj davat pozor na to, ci macka dost pije. Ja mam doma jednu taku, co vodu obchadza oblukom, preto, aj ked miluje granule, dostava ich len zriedkavo.
Granule (2003-01-08 11:54:46, Romana) Odpovědět
Existují i granule extra určené pro kočky se zdravotními potížemi - poškozené ledviny , játra, špatné zažívání atd. Ale takové se neprodávají v obchodě - ale většinou se objednávají u veterináře. Ale to je opravdu mnohem finančně náročnější.
maso pro socky (2005-07-14 14:52:44, MagdaT) Odpovědět
To není překlep pro kočky, to je pro ty, co nemají zrovna plat průměrný v ČR (jeho výše zveřejňovaná v tisku mě vždycky rozesměje): kuřecí a krůtí kosti - obereš a získáš i vývar, ze kterého si uvaříš polívku pro sebe i zaleješ granule. Kuřecí žaludky a krky - podávat vařené, dá se i namlít. Mít boudu blízko rybníka a domluvit se s rybáři, kam mají dávat rybky, které neodpovídají jejich kritériím. Pak mají kočky maso i 4x týdně. :-))))
granule (2003-01-08 12:58:39, Eva B. a smečka :-)) Odpovědět
nepdřív - Maruško, jestli jste maruška, která psala příspěvek na Adélce, pak gratuluju, že jste doma přesvědčila a máte kočičku :-)
add granule - krmíme téměř výlučně granulemi (Hills, ProPac) všechny tři naše holčičky a jsou ve skvělé kondici. občas přidáváme syrové přemražené maso ( hovězí a kuře z běžného obchodu), kuře i vařené,tuňáka i jinou rybu v nekořeněné úpravě, taky podle chuti strouhaný sýr, jogurt, zakysanou smetanu - toho snědí jen trochu. Sanda a Sissi jsou ze střídání nadšené a radostí vřeští, když vidí, jak otvírám lednici a volám na ně. Sheila nnaopak nic než granule do tlamičky nevezme.
všechny tři jsou stejně pěkné, mají lesklou srst, čisté oči, bezproblémové zažívání. takže asi záleží na chuti konkrétní kočky.
Petra (2003-01-08 13:49:07, Petra) Odpovědět
Granule vyšší třídy už mají takovou recepturu, aby předcházeli ledvinovým onemocněním. Ale jinak jsem řívržencem persté stravy - granule, maso, konzervy.
Evě B. a smečce (2003-01-08 18:12:47, Maruška) Odpovědět
Jo, jsem to já, děkuji.
A rozhodl o tom nakonec tatínek, který byl dlouho proti (Je to v diskuzi jak jsme se našli - Plaváček).
(+:===
Ryby (2003-08-15 15:15:05, Eva) Odpovědět
Prosím poraďte: manžel je rybář a proto nejsou u nás ryby žádnou vzácností. Naši tři kočičáci je šíleně milují, až tak, že nejstarší Nero chodí v noci za páníčkem k řece asi 2 km daleko a vydrží tam s ním třeba 2 hodiny sedět jako pejsek. Dávám jim ryby syrové i vařené, pečlivě zbavené kostí. Nedávno jsem ale četla, že se kočkám ryby dávat nemají, snad že zbavují organizmus nějakého vitamínu. A na Vašich stránkách uvádíte, že se mohou podávat max. 1x týdně. Dávám jim toto krmení obden a mám teď strach, jestli jim nějak neubližuji. Jinak sřídám všechny možné druhy potravy a granule mají k dispozici bez omezení. (Naši kočičáci jsou domácí s volným výběhem - myši loví, ale nekonzumují.) Děkuji za odpověď.
Sladkovodní ryby kočky můžou (2003-08-15 18:59:59, Petra) Odpovědět
mohou jíst klidně 2x, 3 x týdně v přiměřeném množství. Syrové ryby nemají jíst koťata, protože znemožňují vstřebávání vitamínu B a pozor na všechny ryby si musí dávat stará zvířata, ta by měla jíst ryby opravdu jen 1 x týdně. Jinak jsem četla, že syrové ryby mohou kočky jíst nevykostěné, že maso kosti obalí tak, aby kočce neublížily, vařené jen vykostěné.
Díky (2003-08-18 17:00:57, Eva) Odpovědět
Děkuji za odpověď. Jsem ráda, že nemusíme chlupáče omezovat. Jsou už tak rozhýčkaní, že když jim nasypu ne zrovna oblíbenou konzervu, gestem připomínajícím zahrabávání na písečku naznačí, co si o takovém krmení myslí a jdou si sednout do kuchyně před sporák. Prostě - ryby jsou u nás pochoutka č. 1 a podávání takové večeře je úplný obřad. Ještě jednou děkuji.
jak nekrmit kočku (2004-01-08 14:19:16, Květa) Odpovědět
mám 9 koček - 3 kočičky a 6 kocourů. Všichni jsou nalezenci. Postupně, jak k nám přibývali do rodiny, tak jsme je vyléčili /samozřejmě zavšivení, zablešení, ušní svrab, zápaly plic apod./ a
postupně i vykastrovali. Tak jako lidé i oni jsou každá /-ý/ jiné povahy a jiných chutí.
Tak např. černý Jonáš - konzervy jenom trošíčku, za to zbožuje jakékoliv suché krmení - přeháním - 100x denně a nejlépe se konzumuje v leže.
Micinek /původně kočička Micinka/ všežravec ve velkém.
Ozvlášt pistaciové ořechy a buráky- ty nestačím loupat. Jeden já, jeden Micinek. Potom čokoládu, oplatky, brambůrky /jen Bohemia/ rajčata ze zahrádky, okrájené okurky, zmrzlinu, zákusky. No a samozřejmě konzervy všeho druhu, maso taktéž všeho
druhu. A když se podaří a uloví myšku, tak i ta je dobrá. Další 2 kocouři by myš v životě nepozřeli - je to pod jejich úroveň. Další kocour má rád plísňový sýr a syrové vejce.
Takže říkám, jsou jako my.
Jak nekrmit? (2004-01-19 17:32:06, Jana) Odpovědět
Máme téměř ročního kastrovaného kocourka, chovaného v bytě. Než jsme si jej pořídili, snažili jsme se prostudovat veškerou dostupnou kočičí literaturu, vyslechli jsme rady jiných chovatelů a také dvou veterinářů. Protože se názory velmi lišily, zvolili jsme dle nás rozumný kompromis a krmíme přes den: 50-70g kvalitních granulí junior, 4 lžíčky bílého jogurtu smíchaného 1:1 s vodou a večer 1/2 kapsičky "mokrého"žrádla. Když zpracovávám hovězí maso na jídlo pro rodinu, vždy něco málo odřežu, dám na mrazák a vyndám předchozí odřezky. Kocour, který byl celý den v podstatě "nezvěstný" je rázem vylepený na okně v kuchyni, nebo se opravdu nenápadně roztáhne na záda pod kuchyňskou linkou a doslova mě hypnotizuje, dokud neskončím a on také nedostane svůj podíl. Pokud ale maso vařím, ztrácí zcela zájem. Lidské pochutiny a zbytky slaných a kořeněných jídel, to je podle mě asi to nejhorší, co může pro kočku být. Čokoláda, resp. její součást, je údajně pro kočky jedovatá, v některých zahraničních knihách zase zakazují byť i převařené drůbeží maso. Vždy ale záleží pouze na samotném majiteli, jak bude o svou kočku pečovat a jaké informace si je schopný zajistit, a hlavně čemu bude věřit :-)
Čokoláda (2007-06-13 15:14:29, Jirka) Odpovědět
Tady musím souhlasit. Tohle je totožné se psy. Větší množství čokolády kočku i psa spolehlivě zabije.
Jaké množství? (2004-10-02 09:35:26, EvaJ.) Odpovědět
Mám asi 1,5 roku starou kočičku, u nás je 2 měsíce. Myslím, že co do pestrosti (viz minulé příspěvky) jí stravu připravuji správně. A chutná jí všechno, pěkně se zakulatila. Ale nevím, jaké množství by měla denně dostávat. Chtěla bych se totiž alespoň trochu přiblížit ideálu - vylízaná miska a najedená kočka. Problém je, že mám i psa, který "dojede", co ona opustí, co rozfrfní kolem misky nebo co roznosí po bytě (kousíčky kuřecího si nosí do ústraní a hraje si s nimi jako s myškou). Když dám porci malou nebo jen 2x denně, velmi zřetelně dává najevo, že chce další baštu. Když dám víc nebo často, nedojí to. A pes - malý kastrát - tloustne před očima. Uhlídat je je někdy problém.
Granule - chtěla jsem v místním zverimexu nějaké kvalitní. Jeden prodavač doporučil zn. Purina na omezení problémů ze spolykaných chlupů. Druhý mi pak sdělil, že šlo o granule na nemocné ledviny. Ale ona má ledviny zdravé. Mohu je občas, do dobrání, dávat?
Granule a jiná strava - pro psy se doporučuje buď jedno, nebo druhé. Pravda, nedodržuji to ani u psa... Mici má nejraději granule polité vývarem z masa vařeného pro psa a pro ni. A naprosto dokonale olízala šťávu z hrášků z jedné konzervy a pak je odsunula(!) stranou :-)
Krmení jsme taky museli (2004-10-02 15:21:27, Helena) Odpovědět
řešit, v době, kdy jsme ještě měli jen jednu kočku bytovou jsem stávala u kočky i psa, než se nažrali, ale to byla dospělá kočka, která se nažere najednou. Teď máme od července štěně, kterému chci zatím nechat ke krmení volný přístup, takže je to tak, že kočky víceméně žerou i jeho granule, ale nechci současně, aby štěně žralo kočičí, tak dávám kočičí misky na okenní parapet. Mám zkušenost se dvěma předchozími psy, že to prostě nevydrží, a pokud je kočičí miska na zemi - vyžerou ji. Zkoušela jsem se radit se cvičitelkou na cvičáku, ale taky mi nic než neustálé napomínání nebo odstranění misky neporadila. Přitom, když kočky žerou psovi granule, tak mu to nevadí, leží a kouká na ně, ale jak jdou ke své misce, už běží a stojí u okna, jestli mu dají (bohužel naše Maja včera schválně shodila misku s rybím masem a pak na tom na zemi společně hodovali, takže výše popsané je stejně jen teorie). Asi j erada jen jedna - hlídat.
Kočka a pes - krmení (2004-10-05 08:49:05, Danda) Odpovědět
Od té chvíle, co jsem "nafasovala" kotě, jsem řešila jak ho krmit, aby k tomu nemohly mé 3 fenky. Vyřešila jsem vše "krabicovou metodou". Kočka má misku s jídlem v bedně a trpasličkám nezbývá než jen nakukovat přes okraj (kočka jim to taky nemůže schodit jako z parapetu). Každopádně když má kočičák něco co jim taky moc chutná a mohou to, dostanou do svých misek trošku (aby jim nebylo líto, že). Misku na vodu mají společnou, bez problémů. Kocour ale nelení pomáhat s ujídáním psích granulek. Když jsem si jistá, že svého se už najedl, nechávám to na fenkách, jestli mají takový hlad, že ho zaženou nebo se projeví jako citlivky a nechají to mimino rejdit ve svém - což se zpravidla stane.
Vynalézavost nejmladší fenky (10 měsíců) ale zatím nejeví vyčerpání. Snaha dostat se k té kočičí misce, zkontrolovat jeho WC, sežrat plyšovou myšku.... nemá hranice. Na druhou stranu, když kočičák přibyl do naší domácnosti (1,5 měsíce stáří) zachovala se jako největší máma i kamarádka v jednom kožichu. S hraním mě nepřekvapila, ale s péčí o oči a uši, a se spaním v jednom klubku ano. V takových chvílích není po pubertě ani stopy.
Pomoc!!:( (2007-05-23 19:39:57, dust3) Odpovědět
Mam takový problém. Mám 2 vykastrované kočky, jedné je 9 let a váží 6.5 kg druhý je kocour starý 3 roky a váží 5 kg. Mam problém s tím, že jsou obézní a bojím se o jejich zdraví. Problém je v tom, že moje máma je proti hladovění a myslí si, že denní dávky uvedené na obalu jím nestačí, občas jím dává rozmražené rybí filé, speciální bonbónky a tyčinky pro kočky. Myslím, že je toho na den až moc a kočky jsou zvyklé, že jim jídlo dá, proto stále loudí. Nevím, jak jí to mám vysvětlit, krmí je stejně tajně, jak jí mam přesvědčít?Kočky žerou nejčastěji přes noc ve velkém množství. Nevím, kam se mám obrátit. Mám své kočky moc rád a chci, aby žily co nejdéle.(co se stává s tlustými kočkami, žijí kratší dobu?)Prosím o odpověď, klidně na e-mail budu rád.Předem děkuji za odpověď.
Je to drsné (2007-06-13 15:17:13, Jirka) Odpovědět
Je to drsné, ale asi jim to musíte po nocích vyhazovat.
granule, kočky a psi (2004-10-02 19:40:15, Martina) Odpovědět
Co je přesně na balení s Purina granulemi napsané? Ledvinovou dietu by spíš kočinda neměla jíst pokud problémy nemá, aby si na ně nezadělala. Pokud by byly ledvinové a vy nevěděla co s nimi tak je určitě s radostí přivítá jakýkoliv kočičí útulek, kde mívají nemocné kočindy často. Kočky obvykle celý den uzobávají z misek, zatímco pes misku vymete ihned a pak jí má zbytek dne prázdnou. Doporučená dávka jídla pro kočku je vždy napsaná na každém balení granulí či konzervě podle její váhy, není dobré dávat víc pokud nemáte vyloženě vyzáblou žížalu. Obtloustlé kočky mívají častěji zdravotní problémy a je jednodušší kočku vykrmit než jí zhubnout :) A jak zvážit kočku - člověk na váhu s kočkou a pak bez kočky - či obráceně. A pokud se Vám na váhu nechce (což se občas stane i mně :)) poproste někoho jiného.
Děkuji za odpověď (2004-10-03 11:24:51, ) Odpovědět
i Heleně (viz výše). Granule jsou rozvažované, ale ještě si v obchodě pořádně zjistím, co jsou zač.
Kočička má drobnější stavbu těla a váží asi 2-2,5 kg, naše váha je jen taková orientační. Na plechovkách o váze tak 400 g jsem žádné informace o doporučeném množství denní porce nenašla, podívám se na velké balení. Denně sní tak tu jednu plechovku 400 g plus něco málo jiného nebo přibližně odpovídající množství jiné stravy. Do snědeného nepočítám to, co sní pes.
A ještě dotaz - existují nějaké granule (jakkoli drahé), které by podpořily imuitu? Máme pořád jakési potíže s rýmou.
Kvalitní krmení (2004-10-03 14:01:15, Soňa) Odpovědět
Co se týče Puriny, neni pravda, že je jen pro zvířata s nemocnými ledvinami. Nevím přesně, co jste ve Zverimexu dostala, ale já krmím Purinou již několik let (právě kvůli zdravotním problémům mých kočičích kluků - močové kameny a nespecifikovaná alergie na jídlo) a moc nám vyhovuje (občas střídáme s Hill´s). Purina nabízí různé řady (stejně tak jako ostatní značková krmiva), senior, indoor atp., stačí si vybrat. Můžete s ní bez obav krmit.
Ad problémy s imunitou - tady bych se asi obrátila na veterináře, určitě nabídne nějaké potravinové doplňky (vitamíny). Obávám se, že tohle ve Zverimexu neseženete.
Krmení (2004-10-04 08:19:31, Irena) Odpovědět
Máte zkušenosti s krmením Purina, prosím Vás proto o radu. Mám 3 kočky vykastrované, posledního nalezeného kocourka také. Nechci aby měl problémy a proto mu na radu prodejce ve zverimexu kupuji Pro Plan INDOOR - myslela jsem, že to bude pro něj dobré, pak jsem se dočetla, že je toto krmení pro kočky chované v bytě. Náš Mikeš je však bytový i venkovní (kde právě chce být. Tak nyní nevím co je pro něj vhodné - toto krmení miluje a ihned odvrhnul ostatní granule. Nežere jen granule, ale i konzervy (nyní si však vybírá jen některé a nejraději je střídá)a syrové maso má také rád.
add Purina (2004-10-04 10:34:09, Eva B. a smečka) Odpovědět
Purina má široký sortiment a několik kategorií, z nichž ProPlan je nejvyšší. když to zjednoduším - Indoor jsou speciálně vyrobené pro kondici čičinek, bydlících doma, ale řiďte se tím, jak vyhovují vašim kočičkám. jestli jsou po nich ve formě, čiperné, přiměřeně macaté, mají pevný "bobek", čisté oči, lesklou srst, pak jsou to pravé. určitě byste na kocourkovi poznala, že mu ve stravě něco chybí. to rozdělení s vyjímkou diet, předepsaných veterinářem, není tak striktní, abyste tím kočce ublížila a navíc, čičinky by si nic takového nedaly vnutit :-)) pro příklad - naše seniorka, 9tiletá peršulka Shany si s radostí pochutnávala na kotěcích IAMS půlročního sibiřáčka...a naopak on chodil ukrádat ty "dospělé"granule :-) stalo se jen to, že luntík Shanynka hezky přibrala :-)
jestli je kocourek spokojený a nic mu nechybí, nedělejte si s tím starosti...předpokládám, že kočičkám přidáváte střídavě masíčko, rybku, sýr nebo jogurtík, zelené na okusování nebo Malt soft :-)
Purina (2004-10-05 09:15:52, Soňa) Odpovědět
Taky bych to nebrala tak striktně. Mám jednoho kočičího stařečka (16 let) a jednoho mládežníka (5 let), kdybych měla stále hlídat, jestli se mladší neláduje seniorskými granulemi a naopak, zbláznila bych se:-)
Prostě pokud to kočičkám chutná a nechřadnou, nemůže jim to ublížit. I když nám se osvědčilo, když občas zaměníme značku/příchuť.
výživa kotěte (2009-12-02 18:02:09, Renata Toušová) Odpovědět
dobrý den,
rposím o radu čím krmit kocourka whiskas, jsou mu š měsíce? Žije s náma v bytě.Chceme aby byl zdravý. Chovatelka nám poradila granulky purina, ale je jich spousta. Máme dávat maso? Má být syrové nebo vařené? Jak je to se zeleným krmením a vodou? Jak dlouho má být voda odstátá?Co různé doplňky stravy, Jogurt....?
děkuji Renata Toušová
Imunitu podporuje (2004-10-04 14:56:30, Petra) Odpovědět
přípravek Sangrim, je k dostání v lékárně u Anděla, nebo na veterině, nebo ve velkoobchodu Almika. A samozřejmě vitamíny. Stačí "lidské", ale vhodnější jsou "kočičí" - pro kočičku, která má sklnyk hubnutí pasta Calopet. A samozřejmě každoroční vakcinace, doporučila byh evropskou vakínu, zvlášť trojkmbinai a zvlášť vzteklinu.
Sangrim (2004-10-05 09:34:30, April) Odpovědět
Jinak se kapky Sangrim kromě veteriny a některých lékáren dají také sehnat na inetovém obchodu allpet i s "dovozem" nebo zasláním.
Zkusím, jestli to sní, (2004-10-05 10:33:41, EvaJ.) Odpovědět
normální kočičí vitamíny Sanal ani náhodou.
S kočičkou jsem byla u veterináře hned v prvních dnech. Dostat do ní antibiotika bylo hrozné, nemám praxi a zatím ani pořádnou otrlost :-), nemohla jsem se srovnat s tím, že ji hned v prvních dnech doma tak trápím. Při pomyšlení na další léčbu (ne po finanční stránce) je mi úzko.
(bez názvu) (2004-10-05 10:59:15, April) Odpovědět
Sangrim jsou kapky, já dávám do snídaně kočkám 10 kapek a myslím, že o tom ani nevědí, takže to snědí bez protestů. Jsou vyloženě přírodní, takže se s nimi nedá uškodit ani předávkovat.
dávky granulí (2004-10-05 23:45:33, Martina) Odpovědět
Na balení s Indoor Purina Pro Plan (pro kočky v bytě) je doporučené dávkování pro 1-3 kilovou kočičku 15 - 35 gramů granulí denně. Stejné dávkování je i na balení s normálními granulemi pro dospělé od PPP. Moje kočky to doporučené množství tak akorát snědí (dostávají na 10,5 kila koček cca 125 gramů granulí :) dávám jim ty granule 2x denně aby tlusťoška nevymetla misky hubeňourovi a ten pak nebyl o hladu. Množství jim raději odměřuji (PPP rozdává takové prima odměrky) protože Mína je schopná cpát se neustále a vypadat pak jako koule :))
jenom maso a vnitřnosti a jogurt nebo? (2005-02-10 00:29:01, Amy) Odpovědět
Začala jsem krmit kočku masem a vnitřnostmi (a mlíčkem, samozřejmě) místo konzerv. Přetím žrala granule. není vybíravá. Jen by mne zajímalo JAK S PŘÍLOHAMI? Na www.kocici-utulek.cz jsem nasla, ze trerinu zradla maji tvorit prilohy napr. rýže. A že kočky mohou i hovězí. To jsem netušila. Je to tak? Krmíte masíčkem? a jak? Děkuji.
Syrové maso přemražené 48hod. (2005-02-11 09:48:43, Jana A.) Odpovědět
v mrazničce doporučuje vet. Syrové hovězí baští jen někdo, někdo zase jen syrové kuřecí. A některá kočička syrové nechce vůbec.
Vepřové srdce syrové je mňam, vařené někdy.
Vařené maso s 1/3 přílohy, rýže (je asi nejlepší, je bezlepková), těstoviny. Vařím kuře, hovězí vařené moc naše kočičky nechtějí. Občas. Telecí někdo. Chce to vyzkoušet. Tvaroh tučný je mňam. Kondenzované mléko, případně ředěné 2:1. To je večerní menu u nás. Ráno nabízím konzervu a diabetikovi kocourkovi rozmixované vařené s rýží a mrkví. Taky dieta ledvinová je vařené s přílohou.
granule (2005-05-28 10:31:56, ) Odpovědět
granule (2005-05-28 10:38:40, Ivana Vernerová) Odpovědět
Dobrý den,
zajímalo by mne jestli je možné dávat roční vykastrované kočce pouze granule Friskies(příchutě střídáme). Dříve jsem jí dávala večer konzervu a přes den granule, ale poslední dobou včechno ostatní kromě granulí odmítá.V zimě byla téměř pořád doma, tak jsem jí občas mírnou hladovkou přinutila konzervu sežrat,ale teď v létě je skoro pořád venku, takže jí nechci nechat hladovět, aby pak venku nesežrala bůhví co.
Ráda bych proto věděla, jestli zmíněné granule zabezpečí kočce přísun všech živin, které potřebuje. S pitím není problém, vodu má hned vedle granulí a ukázkově to střídá.
Mnohokrát Vám děkuji za radu.
Granule - raději kvalitní (2005-05-28 11:08:48, Petr) Odpovědět
Dobrý den, pokud Vám můžu poradit, radši bych volil kvalitní granule (např. ACANA - velmi dobrá osobní zkušenost, Royal Canin, Iams, atd..) Snad každý lepší výrobce také nabízí více druhů, zejména trochu "lehčí" verzi třeba pro kočky kastrované, nebo trvale žijící v bytě. Nám se osvědčilo koupit nejprve menší balení (0,5-1kg) na vyzkoušení a když kočkám šmakovaly, koupili jsme celý pytel - 20kg. Možná je cena oproti těm co teď používáte trochu vyšší, ale pokud je vemete ve velkém cena jde rapidně dolu (Acana Light 20kg = cca 1200,-Kč) a navíc je denní krmná dávka menší, takže ve finále Vás to o tolik moc stát nebude a Vaše kočička bude dostávat opravdu plnohodnotné krmení. Jinak se třeba podívejte do diskuzního fóra na tomto servru, tam se to také mockrát rozebíralo...
No jo, (2005-05-28 13:16:38, Ainny) Odpovědět
to je všechno pravda, ale v případě jedné kočičky by to 20 kg balení bylo na pěkně dlouhou dobu. Takže kočina by sice měla krmivo kvalitní, leč příliš fádní. My máme kočičky tři a kupujeme čtyřkilové pytle. Stabilně mám doma dva druhy, takže to různě střídám a aspoň nemají pořád to samé (dvě si dají ráno a večer konzervičku nebo kapsičku, třetí baští jen ty granule a semtam ďobne masa). Už máme vytypované ty druhy, co chutnají a každý měsíc koupíme jedny "čerstvé" a jiné než měsíc minulý. Ale Ivana se ptala jestli je možné dávat jen granule. Dle mého je, protože náš téměř dvouletý kocour má pět kilo a rozhodně se nezdá, že by strádal. ;o)
Jen granule (2005-05-29 09:06:13, Petr) Odpovědět
Právě proto, že dotaz byl na krmení pouze granulemi, doporučuji hlavně kvalitní výrobky. My máme dvě kočky (menší cca 3kg) a dostávají pouze granule Acana a jsou zatím spokojené. 20kg pytel vydržel cca 9 měsíců pro obě (teď již mají půl druhého), takže u jedné menší bych to počítal na ten rok a půl (ale kdo říká, že zůstane u jedné :-)
Jasně, (2005-05-29 14:45:39, Ainny) Odpovědět
souhlas, rozhodně to chce kvalitní granule. Já tím chtěla jen říct, že dle mého by to chtělo sřídat. Beru to podle čubiny, ta když má dlouho jedny granule nebo jednu značku konzerv, tak začne stávkovat a musíme udělat změnu. Takže u kočiček měním značky a chutě preventivně. No a dva pytle po dvaceti kilech by se k nám už nevešly. ;o)
mlsounek Mates (2005-07-14 06:41:56, Zuzana) Odpovědět
Já jsem zhruba před dvěma měsíci "zdědila" perského kocourka Matýska (6 let) a musím říct, že si dovede velmi dobře vybrat, co bude baštit. Krmíme převážně konzervy a "pytlíčky", granule má v misce nasypané jen tak pro doražení. Někdy je problém trefit se mu do chuti - třeba taštičky s lososem mu moc chutnaly, ale když jsem mu je nabídla asi po týdnu s tím, že mi utrhá ruce, skoro se jich nedotkl. Takže střídáme příchutě - ale výrobce je jasný. Pouze fialový obal Wiskasu dovede Matýskovi udělat radost, to se dokonce i přinutí a popoběhne :-) I když s tím pohybem už se taky lepší, byl to typický garsonkový kočičák, který se dostal do domku na vesnici. Prvních čtrnáct dní prospal na sedačce, teď už to střídá s objevnými procházkami po zahradě, nebo mu stačí jen tak sedět na terase a pozorovat cvrkot. A zatímco dřív s večerem ožíval, teď mi připadá, že už je nervozní, když se dýl díváme na telku a on nemá v obýváku klid na spánek. To dovede i vynadat :-)To asi dělá ten čerstvý horský vzduch ... Jo a ještě jedna věc: poprvé v životě jsem se setkala s tím, co znamená "slintat blahem" - Mates totiž když je ve velmi dobrém rozpoložení (v náručí některého člena rodiny) začne opravdu silně slinit, až mu tečou kapky od čumáčku, setkali jste se s tím někdo?
Asi jsem semlela všechno možné dohromady, snad je z toho znát, že Matýsek se stal důležitým, milovaným a rozmazlovaným členem naší rodiny.
Slintani (2005-07-14 13:37:53, Lucie B.) Odpovědět
Jeden z mych dvou kocouru je taky takovy "vodnik". Neradeji slinta, kdyz rano jeste lezim v posteli, on si na me vleze, otira hlavu o mou a slinta mi do obliceje. Kdyz uz to nevydrzim, vstavam.
A co se chuti tyce - mi dva zbojnici nejradeji delaji to, ze kdyz konecne objevim konzervu, ktera jim chutna, tak v okamziku, kdy jich napr. ve sleve koupim vic do zasoby, tak uz nechteji ani sousto.
Uslintani milackove (2005-07-14 18:00:17, Iva) Odpovědět
Slintani je u kocicek vrcholem blaha, stejne tak jako tzv. mlecny krok. Temer kazde rano jsem se budivala s uplne ocucanym a mokrym pyzamem a poskrabanym dekoltem od toho milovaneho mlecneho kroku. Kocicka mi slintala vyhradne na zachode. Nemohla jsem si nikdy zavrit dvere, protoze by moje milovana bud spustila takovy vyrval, ze by to slyselo cele mesto, nebo by si jednim obratnym hopsnutim dokazala otevrit dvere sama. A co ze tam ma milovana chtela? Vyhopsnout mi na klin a nechat se blazene drbat a slintat hur nez basset a nepustit me z "one mistnosti" drive nez za hodinu..... Jak po te hodine vypadalo moje pozadi nemusim asi nikomu vykladat, ale hlavne ze kocka byla spokojena!!!!
(bez názvu) (2005-07-11 13:45:09, Viky) Odpovědět
Také se přimlouvám za kvalitní krmení. Myslím že je to to nejdůležitější, co můžete svému miláčkovi dát. Naší číču i psíka krmíme jen kvalitními granulemi (číča Eukanuba, Royal Canin, konzervy Whiskas; pes Acana). Neznamená to ale, že nejkvalitnější musí být nejdražší. Krmiva ze států mimo EU bývají předražená (clo atd), hodně dělá i značka. Pokud naleznete evropskou alternativu můžete něco málo ušetřit. Jinak "lidské" jídlo nedáváme skoro vůbec, jen na zpestření nebo jako odměnu. Alternativy jako Friskies nebo Pedigree (u psa) bych koupil jen v opravdové nouzi! Jsou jen na zaplácnutí žaludku a musí se jimi krmit více než kvalitnějšími (což už tu bylo řečeno). Kvalitní krmiva dají zvířatům vše co potřebují a rozhodně by se na nich nemělo šetřit. Spočítejte si za kolik toho sníte vy :o))
Taky se přimlouvám za kvalitní (2005-05-29 18:50:03, Soňa) Odpovědět
Souhlasím s Petrem, když granule, tak kvalitní. Nic proti Friskies, ale mezi "profi" krmivo rozhodně nepatří. A jak říká Petr, nebát se toho, že jsou kvalitní granule (Acana, Hill´s, Purina,...) dražší. Ve skutečnosti nejsou, protože jsou právě krmné dávky nižší.
Granule (2005-05-29 04:45:21, Iva) Odpovědět
Ja mam zase vyborne zkusenosti s Purinou Pro Plan, ktera vyrabi i spec. granule pro kastrovane kocky s nazvem Aftercare. S Friskies nemam moc dobre zkusenosti, nechutnaly a jsou podle me prilis tvrde. Pokud cica nechce konzervy, tak ji je nenutte, protoze jestlize pije dostatek vody, tak kvalitni granule uplne postaci.
kolik krmit? (2005-07-13 21:51:58, Lenka P.) Odpovědět
Jsem nezkušená začátečnice a zrovna zítra si jedu pro svou první kočičku. Vím, že mám malé koťátko krmit 4-5x denně pestrou stravou, ale nevím kolik. Poraďte mi prosím nějaký jednoduchý jídelníček. Chci aby se měla dobře a zároveň byla zdravá. Moc děkuji.
Jako první (2005-07-14 08:58:05, Helena K.) Odpovědět
byste měla vědět, čím se kočička živila dosud, měnit žrádlo se nedoporučuje při příchodu do nového prostředí, ale postupně až po přivyknutí, ale já mám zkušenost takovou, že většina koček stejně dovede dát tak najevo, že jim něco nechutná nebo to nechtějí z nějakého jiného důvodu (třeba nevhodný tvar granulí), že jakékoli rady jsou zbytečné. Před 5 lety jsem přesvědčila známého na kočku ("spadla" k nám do sklepa), známý do té doby neměl nikdy žádné zvíře, ale byl sám a chtěl společníka, říkala jsem si, že v nejhorším si ji vezmu zase zpět, ale nebylo to vůbec potřeba. Dneska je to dvojka, kocour má opravdu luxusní bydlení, je to on, kdo určuje, kde kdo bude sedět, co bude žrát.... Vůbec se nebojte, všechno zvládnete.
Krmení koťátka (2005-07-14 11:51:41, Jája) Odpovědět
Souhlasím s předchozím příspěvkem, dávejte koťátku to na co bylo zvyklé. Množství krmení dávejte neomezeně, kočky - zvláště koťátka - nemají sklon k přejídání a v době růstu mají malý žaludek a velkou spotřebu. Nechte mu třeba kotěcí granulky po celý den k dispozici a během dne mu k tomu nabídněte masíčko, tvaroh, kapsičku, prostě na co je zvyklé a co budete mít k dispozici. Stačí opravdu jen troška, asi tak jedna polévková lžíce, co nesbaští během půlhodinky vezměte a dejte do ledničky a zkuste třeba nabídnout později.
Gimpet (2005-08-01 16:15:14, TereSka) Odpovědět
Máme 4-měsíčního kocourka a v bytě se mi smějí, že se o něj starám jak o miminko.Je fakt, že od tý doby, co ho máme, sednu ráno k internetu a čtu články o kočičkách :) Minulý týden jsme se vraceli asi po týdenním pobytu u babičky, tak jsem mu chtěla koupit něco moc dobrýho, aby si na mě zase vzpomněl :) V jedné vesnici u Prahy jsem navštívila zverimex a koukala po Whiskasu, který jsem do té doby kupovala. V celém obchodě nebyl jediný výrobek této značky, ani Friskies, ani KiteKat (prostě nic, co jsem do té doby znala nebo kupovala:) Po asi půlhodinovém rozhovoru s prodavačkou (a zároveň majitelkou) zverimexu jsem zjistila, že se v krmivech vyzná asi jako nikdo jiný v mém okolí. Doporučila mi pro Listíka konzervy od Gimpet - Shiny Cat. Jsou vyrobeny POUZE Z MASA - nic jiného v nich nenajdete. Listíkovi chutnaly asi nejvíc ze všeho, co dosud jedl, mlaskal tak, že jsme to slyšeli až v obýváku aještě půl hodiny po jídle se mlsně olizoval :) V Plzni jsem ale zjistila, že tyto konzervy nikde nemají :( Prošla jsem už asi 4 zverimexy a nikde nic :( Koupila jsem tedy provizorně opět Whiskas, doma prostudovala složení a zjistila jsem, že tyto konzervy a kapsičky obsahují jen 4% masa, což mě docela vyděsilo :-/ Zbytek tvoří nějaké extrakty živočišného a rostlinného původu, tuky, barviva atd. Na reklamní značky jsem tedy zanevřela a jestli máte svoje kočičky rádi, nedoporučuju je moc ani vám ;) V nejbližší době se chystám zase na výlet na vesnici, vlaky mám naštěstí zadarmo, tak mu holt asi pro tyto konzervy budu muset jezdit na vesnici :-D Dneska jsem zakoupila granule té samé značky, nejsou chemicky dobarvované a Listíkovi taky chutnají (díky bohu, v rámci šetření jsem koupila rovnou dvoukilovku za 440). Zajímalo by mě, jestli máte někdo také zkušenosti s touto značkou, případně zda nevíte, jestli konzervy Shiny Cat nejsou k dostání někde blíž Plzni :-D Mějte se krásně a dávejte svým kočičkám to nejlepší, zaslouží si to ;)
gimpet (2005-08-01 18:47:30, reina) Odpovědět
zkuste se možná domluvit s některým z internetových obchodů (já sama mám nejlepší zkušenosti s www.happy-animals.cz) jestli by Vám tyto konzervičky neposlali poštou.
Já jsem je taky zkoušela, ale má první kočička je nepapala, takže - vše putovalo do útulku do Podbrdska, opuštěné číči byly moc rády :-)
ale co nás je doma víc čtyřnožců, vracíme se k pokusům s krmivem - no, Gimpet granulky asi jo, ale konzervy jsem zatím znovu nekoupila :-)
Shiny Cat (2005-08-02 10:58:08, Hana) Odpovědět
Happy animals tyto konzervy skutecne maji v nabidce v mnoha verzich. Jinak v Praze je mozne je koupit ve vetsich Pet centrech (Spektrum v Pruhonicich, atd)
Shiny cat (2005-08-02 14:29:25, Milan) Odpovědět
Ja hledal, ale nenasel. Jedine kapsicky, ale nikoliv konzervy. Kde presne ve ktere sekci jsou ?
Dekuji
happy animals (2005-08-02 15:43:28, reina) Odpovědět
konzervy jsou v sekci "Konzervy" a začínají dole na druhé stránce. Jinak - moje kočiky se můžou utlouct po paštikách Gimpet, jsou na první stránce sekce "konzervy" a je to jediné co papají kromě granulí a kočičího mlíka Gimpet :-)
Milan (2005-08-03 11:42:57, Milan) Odpovědět
Aha, ono jsou to konzervy. Pardon, na prvni pohled to vypadalo jako kapsicka. Ale co naplat, moje kotata to proste nevemou do tlamicky. Ceho si opravdu daji s chuti, je levna 15ti korunova konzerva PET Katze. Uplne k neuvereni vyluxuji misku do cista. Muzu davat Schmussy, Shiny cat nebo Gimpet, nejradeji by to odnesli do zachudku a zahrabali. Zato ty "hnusne" 4%tni konzervy jednou jak draha. Co mam delat, nechci kocickam vedome ublizovat. ?
četla jsem.. (2005-08-04 01:39:48, TereSka) Odpovědět
že pokud chcete kočičky naučit na jiné krmivo, přimícháváte jim to postupně do jejich oblíbeného a podíl nového postupně zvyšujete, tento proces by měl trvat 2-3 týdny :)
Shiny Cat nejlevněji (2007-05-16 14:06:01, kh) Odpovědět
Kupuji Shiny cat na www.Allpet.cz. Mají je zde nejlevnější - při koupi 3 kusů stojí jeden 39.90. Kdo je z Prahy, má při osobním vyzvednutí navíc slevu 5%.
Bohužel jsem z Prahy, takže o možnosti zaslání poštou se informujte na jejich webu. A navíc: do 30.6. je akce ve zverimexech Pet Center - shiny Cat stojí 39,- (bez podmínky odběru množství jako v Allpet, tedy již od 1 kusu).
Jinak Gimpet granulky máme taky rádi, krmíme hlavně jimi, ostatní jen na chuť. Teď chci zkusit Purinu Proplan, neboť má prý největší obsah proteinů - 42% narozdíl od běžných zhruba 30%. Tak uvidíme.
Krmivo (2005-08-03 10:45:28, Daník) Odpovědět
Máme taky čičíka-koťátko. Před týdnem jsme s ním byli na 1. očkování na veterině na Lochotíně (E.Krásnohorské). Veterinářka se ptala, čím krmíme. Když slyšela granulemi Whiskas-junior a masovými kapsičkami, tak se jí to vůbec nelíbilo (právě kvůli 4% podílu masa !!!) a doporučila nám - myslím také Shiny Cat, ProPlan a ještě jedno - ale to si teď nemohu vzpomenout:-( K ordinaci patří i prodejna, kde je možné toto kvalitní krmivo zakoupit. Jelikož jsme tam byli těsně před zavíračkou, tak už jsme prodejnu nenavštívili - ale chystám se tam, jen co bude chvilka času :-)
Shiny Cat (2005-08-03 13:34:36, monika) Odpovědět
My máme kočičky dve. Zo začiatku sme tiež skúšali kŕmiť kapsičkami Whiskas a Friskies, ale Micka vždy len vychlípala šťavičku a "mäso" tam nechala - asi kvôli tým 4 %. Tento stav trval asi pol roka, až sme objavili Shiny Cat od Gimpetu. A z "granulových" mačičiek (pretože surové mäso nemusia, iba ak juhoamerickú sviečkovú a halibuta :)))) sa stali mačičky milujúce Shiny Cat (2x denne jedna konzerva pre obidve) a granule (po celý deň)
shiny cat na SR (2005-11-02 10:26:51, denis) Odpovědět
prosim Vas, mohli by ste mi mailom poslat, kde na slovensku dostat kupit shiny cat od gimpetu? ja to neviem nikde zohnat...dakujem
denis
Shiny na Slovensku (2007-05-16 14:11:04, kh) Odpovědět
Denisi, na Slovensku se prodává výrobek Schesir, podle obrázků je úplně stejný jako Shiny Cat, obojí made in Thajland, jen jiný obal - zřejmě to tam balí jen s jinou etiketou pro 2 firmy.... Je i víc druhů. Mrkni na http://www.novafoods.net/
děkuju moc (2005-08-04 01:41:24, TereSka) Odpovědět
hned zítra tam vyrazím :) dneska nám po dlouhý době nečůral do postele, ale na svůj záchodek, tak si zaslouží nějakou odměnu ;)
Výrobky Gimpet (2005-11-13 10:46:43, Vašek) Odpovědět
Dobrý den,
začetl jsem se do názorů k uvedené značce a jsem mile překvapen. jen pro úplnost: Firma Gimpet nabízí 8 příchutí konzerv Shiny cat a 3 druhy kapsiček Shiny cat. Novinkou je konzerva Shiny cat s trávou a maltózou. Gimpet superprémiové krmení + ostatní výrobky Gimpet zakoupíte v Praze a Brně, kompletní sortiment nabízí prodejny PetCenter. Více info na stejnojmenných stránkách.
(bez názvu) (2005-11-14 07:53:26, Dagmar) Odpovědět
PetCentrum bych rozhodně nepropagovala.Vyděljste, jak se tam prodávájí koťata.Opravdový kočkař by tam nekoupil ani špendlík.Rozhodně se přimlouvám k bojkotu obchodů, jenž takto zacházejí se zvířaty.
Petcentrum ne (2005-11-14 08:41:18, MílaD) Odpovědět
.. tak mi nezbývá než s vámi souhlasit. A navíc jsou strašně předražený, ...... my nakupujeme na internetu.
Gimpet v PC (2007-05-16 14:12:48, kh) Odpovědět
jak jsem zkoumala, Gimpet granulky tam mají nejlevněji... jinak nakupuji po netu
Kocourek nám nežere (2005-10-29 18:43:03, Lenka) Odpovědět
Dobrý den, prosíme o radu. Máme v bytě půlročního kocourka Matýska. Nikdy to nebyl nějak extra velký jedlík, ale teď nám už skoro týden nežere téměř nic. Vyzkoušeli jsme několik druhů konzerv a dva druhy suchého (whiskas, friskies). Má průjem, jinak nejeví žádné jiné příznaky nemoci. Zkoušeli jsme i syrové maso, kterého trošku snědl, teď už ale nechce ani to.
Kocurik nezere (2005-10-29 20:26:03, AndreaO) Odpovědět
Moze mat problemy s travenim. Mozno sa mu vytvoril privelky bezoar a nevie ho vyvratit... Kontaktujte co najrychlejsie veterinara.
Kocourek nežere (2005-10-29 20:57:43, Lucie) Odpovědět
Radši ho vezměte skutečně k veterináři, je lepší třeba i zbytečný poplach než něco zanedbat. Týden už je na nejedění dlouhá doba.
Nemění zrovna mléčné zoubky za dospělácké? Náš bytový kocourek, shodou okolností taky Matýsek, přibližně v tomtéž věku taky nechtěl nic žrát a měl pořád průjem. Dokonce zhubnul a zhoršila se mu srst. Musím říct, že asi hlavně díky nesmírné obětavosti mé maminky, která mu mixovala kuřecí masíčko s vařenou rýží na kašičku, dělala vývar z kuřecích křídel, apod., aby do něj alespoň něco dostala, se z toho po nějaké době Matýsek dostal, začal zase normálně žrát a pomalu přibírat, začala se mu zase lesknout srst a průjem pomalu ustoupil. Dnes je to kluk jako buk, skoro pět kilo živé váhy. Zjistili jsme, že v tu dobu taky přezuboval, tak si myslím, že to k tomu nechutenství asi taky přispělo, možná ho to prostě bolelo, tak nežral. Dodnes nevím, co mu to vlastně bylo, určitě i nějaká menší střevní infekce. Dnes bych už ale neexperimentovala doma, kocourka čapla a pádila na veterinu. Půlroční kotě je ještě mlaďounké a moc nevydrží.
(bez názvu) (2005-10-29 21:11:43, Iva) Odpovědět
Prosim Vas nemeskejte a vyhledejte veterinare pokud mozno co nejdrive.
prosím o radu (2006-03-10 14:34:51, gabriela) Odpovědět
mám exotickou kočičku a nechce mi baštit z mysky jenom z ruky se nabaští.nevím zda je problém,že má krátkej čumák.prosím poraďte.díky
(bez názvu) (2006-03-10 14:36:37, Jája) Odpovědět
Místo hlubší misky dejte kočičce plochý talířek, bude se jí baštit lépe.
(bez názvu) (2006-03-10 16:54:00, Lu) Odpovědět
Může to být taky tím, že je prostě na baštění z ruky zvyklá a líbí se jí to tak.
Prosba o radu (2006-05-19 23:42:38, Tereza) Odpovědět
Pořídili jsme si novou venkovní kočku a potřebujeme vědět všechno. o krmení
( co jí dávat za jídlo, jak často a kolik a také za pití ??)
DĚKUJEME
Všobecně (2006-05-20 10:34:08, Jana Bu.) Odpovědět
to samé co kočce doma - předpokládám, že kočička je venku, ale stejně bych jí dala misku s vodou a min. misku s granulemi - pokud na granule nebude chodit někdo nevítaný, tak by měly být pořád přístupné, celý den. No a večer můžete dát paštiku, konzervu, syrové přemražené maso.....na zpestření zkuste třeba pribiňák nebo tvaroh. Samotné mléko může dělat problémy, vyzkoušejte a kdyby měla průjem,tak nedávejte, ale rozhodně mléko nenahradí vodu ! Pokud bude kočička venku a bude chytat myšky, nezapomeňte jednou za čtvrt roku odčervit !
Krmení (2007-06-13 15:31:26, Jirka) Odpovědět
Já mám v bytě 9-ti měsíční modrou Matyldu. Krmil jsem jí Eukanubou a Acanou. Jednou jsem zjistil, že mám doma obojí, tak jsem to sesypal dohromady, nestěžuje si, má to aspoň pestrý. Přidávám jí polštářky Anti hairball a Denta bits je štastná. Jinak mokré žrádlo jsme začali střídat z Whiskas Junior na Gimpet a pomlaskává si.
Jo a to ožmoulávání a drápkování u toho, to je věc. musím si dávat deku až ke krku.
Miluje vodu v dřezu, z misky se napije fakt jen občas.
proč přemražené? (2007-11-08 13:44:28, Petr) Odpovědět
Dobrý den !
Všude zde uvádíte že syrové maso se má dávat kočičce jen přemražené? Můžete napsat proč? Náš kocour normálně žere konzervy i granule, ale po syrovém vonícím masu se může přímo utloct - je to pro něj nějvětší lahůdka.
přemražení (2007-11-09 12:59:01, Alena) Odpovědět
Myslím že důvod přemražení je celkem logický - zničí se jím většina parazitů, které by případně mohlo maso obsahovat. Samozřejmě že se před podáváním maso nechá zase rozmrazit a může se podávat syrové. Nemyslím si že by po rozmražení vonělo méně.
Nejlepší jsou krysy (2007-12-12 15:11:37, Drevokocuur) Odpovědět
, tedy ty laboratorní. Máma pracuje v laborce, a když jsme měli kočku, nosila jí krysy z práce a dávala syrové přemražené. Žádná kočka z okolí neměla tak pěknou srst! Teď máme s manželem dvě koťátka, až povyrostou, taky dostanou krysu s chlupama, kostma a vším...
... šlo tedy samozřejmě o krysy nepoužité k pokusům...
krmení (2010-03-02 10:04:21, Dom) Odpovědět
Dobrý den, jsem z toho všeho nějak zmatená. Mám doma teď už dvě koťata, to je jedno je nalezené, takže nevim, jak bylo krmeno, než ho nějaký dobrák vyhodil, ale ten druhý je krmený normální stravou a konzervami, v tom pokračuji s oběma kocourkama. Většinou jim udělám těstoviny nebo rýži se zeleninou a masem, někdy přidám konzervu, někdy nějakou omáčku nebo vývar na ochucení. Veterinář říkal ať si je naučím na všechno, že pak nebudu mít problém. Takže kolikrát to je tak, že co my to i kočka a teď se tu dočítám, že by kočka měla vlastně jen maso, ale to jsem nikdy nechtěla, aby se jí nepřekyselil žaludek, třeba pes, když má moc masa tak pak zvrací. Kočky mají teda celý den k dispozici ještě granule. Ale mističky s jídlem my vždy vyluxují, nechtěla jsem přejít jen na konzervy nebo maso, to bych se nemusela doplatit, i když maso dostávám z kuchyně už upravené, to si mrazim. Stejně jssem z toho jelen, doktor říká něco a internet něco jiného. Ještě by mě teda zajímalo, proč kočky nemůžou vepřové maso....
vepřové (2010-03-02 11:04:58, krmič) Odpovědět
syrové určitě ne, vzhledem ke zvýšenému nebezpečí parazitů a nebezpečí nákazy pseudovzteklinou (Aujeszkyho choroba, která se ale vyskytuje vzácně, u nás snad ani ne).
Tepelně upravené domnívám se nevadí, ostatně některé konzervy pro kočky vepřové obsahují (pravda, nejsou to zrovna ty superprémiové :-))
Někdy se namítá, že vepřové je příliš tučné. Asi se při tom myslí bůček a ne kvalitní řízky, těch bych se nebál :-)
vepřové (2010-03-02 12:03:56, Dom) Odpovědět
Mockrát děkuji, ale tady v článku a i v jiných co jsem četla se píše, že vepřové se nemá dávat ani nijak tepelně upravené. Já už si vážně připadám, jak blbec :-))))
napadá mě ještě jeden důvod: (2010-03-02 12:16:09, krmič) Odpovědět
pokud kočka vyznává islám, pak ovšem vepřové nesmí.
(To byl ale hloupý vtip :-))
vepřvé (2010-03-02 12:25:12, Dom) Odpovědět
No ale tak to mě nenapadlo :-), jeden kocourek je černej, to je pravda, ale tak by jsme asi něco udělali špatně, jmenuje se Démon :-)
prosba (2011-03-15 18:58:45, Tyna) Odpovědět
dobry den, mohu se zeptat. Je vhodné krmivo Friskies-Purina? dekuju moc, a Demon je opravdu krasne jmeno ;)
Friskies (2011-03-15 21:25:43, Nadikhindo) Odpovědět
opravdu není dobré krmivo. Zkuste trochu zapátrat na fóru :-)
BARF (2014-12-09 10:27:02, Kočkůtomil) Odpovědět
Barf a jedině barf.
Žádné barevné granule z reklamy!
Žádné předražené "taštičky" a konzervy s 5% masa ze šlach a kopýtek se spoustou obilí, které kočka nesmí.
Jen syrové maso a k dispozici lepší granule a čerstvou vodu!
granule viz:
http://www.mitkocicku.estranky.cz/clanky/jak-se-vyznat-v-granulich--znackach--.html
Jinak tušim Brit care neni zase tak špatná značka, jak tu pani píše, resp. neudala důvody, pro které je to až tak špatné. Složení Carnilove z webu:
kuřecí moučka 27 %, lososová moučka 20 %, brambory, kuřecí tuk (přirozeně chráněno tokoferoly) 10 %, lososový protein 7 %, sušená jablka (zdroj fruktooligosacharidů), hydrolyzovaná kuřecí játra 3 %, lososový olej 3 %, pivovarské kvasnice, extrakt z bylin a ovoce 300 mg/kg (hroznové víno, rozmarýn, kurkuma, citrusové plody a hřebíček), hydrolyzované kvasnice (zdroj mannanoligosacharidů), extrakt z juky schidigera, extrakt ze sušených brusinek 50 mg/kg, extrakt z granátového jablka 50 mg/kg.
ANALYTICKÉ SLOŽKY: protein 40 %, tuk 20 %, vlhkost 3,4 %, hrubý popel 5,7 %, vláknina 10 %, vápník 1,1 %, fosfor 0,8 %, metabolizovatelná energie 4 400 kcal/kg, hořčík 62,5 g,
NUTRIČNÍ SLOŽKY: vitamín A 20 000 I.U., vitamín D3 1 000 I.U., vitamín E (alfatokoferol) 500 mg, E6 zinek (včetně organické složky) 124 mg, E1 železo 165 mg, E5 mangan 62,5 mg, E2 jód 3,0 mg, E4 měď 12 mg, E8 selen (včetně organické složky) 0,3 mg, cholinchlorid 255 mg
koresponduje se složením "dobrého" krmiva Taste of wild:
složení:
moučka z kuřecího masa, hrášek, sladké brambory, kuřecí tuk, bramborové bílkoviny, pečené maso zvěřiny, uzený losos, přírodní aroma, moučka z mořských ryb, methionin, chlorid draselný, chlorid cholinu, taurin, sušený kořen čekanky, rajčata, borůvky, maliny, výtažek z juky Schidigera, Enterococcus Faecium, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei a Lactobacillus plantarum, výtažky sušené trichoderma longierbrachiatum fermentation, kvalitní vitamíny (vitamín A, B1, B2, B6, B12, C, D, E), minerální látky (proteinat železa, zinku, mědi, manganu, sulfát železa, zinku, mědi, manganu), jodid draselný, manganoxid, biotin, pantothenát vápenatý, seleničitan sodný, kyselina listová.)
Ale to je jedno, důležité je, že kočka je masožravec a proto musí dostávat maso. Nevím, jaký je rozdíl mezi kuřecím a krysím, zato vím, že se našim kočkám vede skvěle. Kupuju různě maso v obchodech, jednou prase, jednou kuře, jindy krávu. Cena vychází mnohdy levněji, než kapsičky, kde je 10% masa..Takže volba jasná!
IAMS a Eukanuba prý testují na zvířatech
http://experienciasanimais.blogspot.cz/2007/05/famous-and-infamous-iams-cruelty.html
Granule pro kočky (2015-11-28 17:53:13, Johanuska) Odpovědět
Krmím primárně granulemi - těmito http://krmeni.cz/produkt/brit-cat-kitten/kategorie/brit-918 - a naprosto v pořádku, vyhovující, kočička zdravá :)
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|