|
Komentáře k článku
|
Článek:
Výsledek lidské lhostejnosti
Pocházím s vesnice a žiji na vesnici. Takže o kočičím životě na venkově něco vím. Ne, nebudu házet všechny lidi do jednoho pytle. Jen se jich většina dívá na kočky stejným způsobem jako před 100 lety...
( | poslal: Zdena Plachá | 16.10. 2011 | čteno: 27302x | komentářů: 36 )
|
Komentáře: dokud si nepřečtou (2011-10-17 06:55:55, Svatka) Odpovědět
takovéto příběhy a na vlastní oči neuvidí tyhle fotky, nebudou věřit.
souhlas (2011-10-17 08:22:14, Marushka) Odpovědět
Bohužel nemůžu než souhlasit. My měli dvě kočičky, obě jsem nechala kastrovat a setkala jsem se bohužel s dost názorama kolem sebe, že je to týrání zvířat. Prý proč si pořizuju zvíře, když ho hned chci takhle "znetvořit". A přesně tyto lidé zřejmě nikdy neviděli nebo spíš nechtěli vidět takhle zanedbané kočky, které žijí v "souladu" s přírodou. Jen věřme, že se situace bude spíše zlepšovat!
Souhlas (2011-10-17 23:19:38, myrusja) Odpovědět
na vesnici je to opravdu těžké,i já mám 2 "skoroodplaváčky" od Labe doma,jejich maminku jsem nechala vykastrovat.....
Je faktem,že v mém okolí, je již pár "osvícených" sousedů, kteří mají své kočky vykastrovány, ale s těmi ostatními nehnete, kastrace přece stojí peníze, tak proč je radší nepropít či neprohýřit jinde a tak se to s koťaty či štěňaty dělá odjakživa ........
a ten náš další toulavý rezatý přírůstek,jen co se vylízal z nejhoršího, ač nerad navštívil veterinu za účelem kastrace,a je klid
já to vyřešila (2011-10-17 10:10:16, Ariskokočka) Odpovědět
a to poněkud radikálním způsobem, který je na, nebo už spíš za hranicí zákona. 2x- 3x ročně si půjčím sklopec a co se do něj chytí, to nechám vykastrovat. Ať si je ta číča "něčí" nebo ne. S těmi vesnickými křupany je to stejně na nic a než se jím v těch makovicích rozsvítí, budu to dělat dál. Navíc, obdobné články tu jsou skoro k ničemu, všichni tady máme kočky rádi, spíš by to chtělo uveřejnit v nějakém běžném deníku, aby si všichni ti, co jim kastrace připadá jako znetvoření, museli pěkně prohlédnout fotky takovýchto nebožátek. Třeba alespoň některým pak dojde, jaký osud takovým chudinkám chystají...
Dejte pozor! (2011-10-17 14:25:26, ) Odpovědět
Tak při tom odchytu dejte pozor a hlavně se nenechte chytit Vy od nějakého toho "křupana"! Mohl by Vás na místě ručně "poučit beze svědků".
Jen klid, (2011-10-18 08:46:31, Aristokočka) Odpovědět
tihle lidé si svých koček natolik "všímají", že jim ani žádná nechybí, když pár dní zůstane u nás jako rekonvalescent. Tuhle mi jeden takový pitomec říkal, že se mu přeci jenom kocour zase vrátil a, cituji ".... sem si myslel, že prostě někde chcíp´... " O kočkách mám mnohem lepší přehled, než jejich vlastní lidé - o jejich zdraví, kdy kde byly, jestli přišli k mističce atd. Vrcholem bylo, když jsem jednomu balíkovi přišla říct, že jsem jejich kočku našla poraněnou, asi ji porazilo auto a ať se nebojí, že je u nás a už jsme byli i u veta. Chlap mi odpověděl, že jsem blbá, že by jí tak nechal, že se z toho musí "vylízat" sama - no už to vidím, byla to ovevřená zlomenina zadní nohy :-( A ať si tu mrchu klidně nechám. Samo za sebe mluví to, že z ta zraněná kočka se raději dovlekla k nám, než "domů"... Takže asi tak....
x (2011-10-18 11:11:31, Eva K.) Odpovědět
Jo kamarádky babička ( pro ní se hodí slovo baba) vraždila každý rok x koťat, povedlo se jí ukecat aspoň na antikoncepci :o( nechala vždy 1 kotě, co stejně navečer vykopla a ono se světe div se ztratilo, musela tam běhat pěkně tlustá liška :o(. Kocour a jeho syn odnesli srážku aute, kocoura hodili do sklepa, přežil zázrakem,ale dodnes kulhá. Jeho syn nemá ocas a byl na tom taky hodně špatně, ale kastrovat, to ne! Ani zadarmo.
Žiji v tom... (2011-10-17 13:15:47, obřík) Odpovědět
a káždý den řeším buď sousedovic psi co se nekontrolovatelně množí a zakusují vše živé,nebo se snažím chránit kočky po celé vsi,ale stěží je udržím za plotem,jelikož v náší sedlácké vesnici nikdo nekastruje,je to dosti náročné jak finančně tak i psychicky.Podařilo se mi některé lidi přesvědčit ke kastraci i odčervování,ale člověk potřebuje trpělivost a pak to za dotyčného zaplatit,popřípadě mu kočku ukrást!!!A takových sedláckých primitivů je i ve městě dost....nediskutovat a kastrovat!!!
To tu raději nepište... (2011-10-17 14:28:02, ) Odpovědět
O kradení koček tu raději nepište, zvlášť když tu uvádíte i svůj email...
Kradení koček (2011-10-17 15:30:06, Jana) Odpovědět
Ono vlastně ani o krádež nejde. :) Každý by si správně měl svoje zvířata držet na svém pozemku (já vím, že přesvědčit kočku, aby neopouštěla zahradu, je absurdní). Ale pokud najdu kdekoliv kočku venku, pokládám ji za venkovní kočku a tím, že ji nechám vykastrovat, vlastně šetřím obci peníze. :)
Jsem v klidu... (2011-10-17 17:14:19, obřík) Odpovědět
protože já je kradu-nekradu,já toho chudáčka odčervim,vykastruju, případně ošetřim a dam najíst,to jestli se kočka rozhodne vrátit k původnímu majiteli,je jen a jen na ní.Ale většinou ....
Venkovní kočka (2011-10-26 14:29:05, jahoda) Odpovědět
můj kocour taky chodí ven v okruhu jednoho kilometru od domu a není to žádná venkovní kočka rád chytá myši je sice kastrovanej taky i odčervenej a nevím proč by mu někdo cizí dával další odčervení a tak mi ho ještě předávkoval jen proto že si myslí že kočka co jde ven nikomu nepatří nebo co?
To se jich zeptejte! (2011-10-26 16:15:53, Matt) Odpovědět
Někteří z lidí co se stará o kočky trpí jakýmsi přesvědčením, že oni jsou ti vyvolení co rozhodnou o Vaší kočce. A jak vidíte na těchto stránkách, není jich málo. Jestli se Váš kocour nevrátil z venku, tak možná padl do drápů nekomu z nich a zrovna na něm "páchají dobro".
předávkovkování (pro jahodu) (2011-10-26 22:56:24, Nadikhindo) Odpovědět
tak vzhhledem k tomu, že např. Banminth je bezpečný asi do dávky odpovídající osmdesátinásobnému překročení doporučené dávky po dobu 14 dnů, Cestal je mimo nějakou vzácnou přecitlivělost bezpečný prý při pětinásobku atd., se nějaké velké nebezpečí nekoná:-) ledažwe by někdo na zvířeti dělal kdovíjaké péokusy.
myslím, že většina zdejších kočkomilů je natolik poučená, že na zvíře, u kterého neznají potíže, nervou hned nějaké radikální prostředky. tož tak.
páchání dobra (2011-10-27 14:51:24, Dáda) Odpovědět
Také se musím přiznat, že jsem spáchala dobro na venkovní kočce sousedky. Tato kočka pravidelně rok co rok rodila koťata v naší kůlně.Máme tam totiž necháváme granule pro tuláky a tak si koťata pořídila přímo u zdroje.O koťata, která se nám nepodařilo rozdat se pak zřejmě postaraly kuny nebo dravci. Když jsem sousedku na poslední várku koťat hrající si na naší zahradě upozornila, přinesla jim na talířku nakrájeného buřta k plotu. To bylo jediné jídlo, které jim za celý jejich život přinesla. (talířek už v trávě tlí 6 let).Poslední kapkou bylo, že jedno kotě, které jsme opět nestačili včas umístit, zoufale naříkalo několik dní v zamčených kůlnách souseda,ale po příjezdu souseda a otevření kůlny bylo nalezeno mrtvé.Takže jsem se rozhodla, že to byla poslední koťata.Kočičku jsem dala vykastrovat, naočkovat. Kočičce je nyní 11 let a vzhledem k tomu, že má nějaké zdravotní problémy, chci si jí vzít na zimu do Prahy.
promiňtě, (2011-10-26 21:29:46, B.) Odpovědět
ale Váš venkovní - nebo polovenkovní kocour se určitě asi ani náhodou nepodobá těm chudinkám na těch fotkách. Jinak byste asi na tyto stránky nepsal:-). A předpokládám, že ti, kteří podobné kočky krmí, si s Vaším kocourem určitě hlavu nelámou a nechtějí ho zachraňovat - nebo tak vypadá? Určitě všichni lidi na vesnicích (ale jsou tací i ve městech) se takhle ke kočkám a vůbec ke zvířatům nechovají, ale jsou a je jich dost! Určitě víc, než těch, kteří se pro ta zvířata něco snaží udělat.
Venkovni kocka (2011-11-19 19:42:58, choose) Odpovědět
I nase kocka beha v okruhu do 1 km kolem baracku. a od ostatnich se lisi hlavne kvalitou srsti. pozna se jestli je to kocka toulava co spi venku kde se da , nebo kocka polodomaci. aspon ta nase vecer po kazde pribehne a jde spinkat do domecku. i sousedi co maji kocoura tak je poznat ze je jako domaci. taktez je videt jak se o nej staraji. hodne se to pozna...takze to ze chytnete kocku co vypada ze by ji nekdo z auta byhodil tak klidne ji kastrujte. a polo domaci urcite poznate snad ne?
Hrůza (2011-10-17 17:16:40, Eva K. ) Odpovědět
Myslíte, že člověk, co od dětsví vraždí zvířata ( králíky, slepice, někdy i koťata a štěňata ) má vůbec nějaké citové pouto k živé bytosti? Na vesnicích vídám pouze psy v kotcích 1x1 metr, co neví, co je to procházka, vyhublé kočky na pokraji smrti, Na vesnici si každý živý tvor musí zasloužit to svoje nebo posložit, jinak je to hladový krk na víc! Těm zabedněncům a primitův se to nedá vysvětlit, pouze konat, jak je tu psáno.
Zamyšlení (2011-10-19 16:15:47, Petr Vyhnálek) Odpovědět
Kladl jsem si otázku, odkud se v případě války nebo diktatury berou lidé týrající jiné lidi (gestapáci, dozorci v lágrech a podobně). A myslím, že spousta z nich (ne všichni, ale většina) by byla schopná bez skrupulí kdykoliv týrat zvířata v době míru anebo by jim bylo lhostejné, dělá-li to někdo jiný. Je to v podstatě beztrestné. A v extrémních podmínkách (válka, diktatura) je trápení "nepřátelských" lidí taky beztrestné. Mohou se tedy tito "tyrani" realizovat. Nejsou-li pak později dopadeni, žijí bez výčitek svědomí zase jako celkem spořádaní lidé. Kdož ví, kolik takových máme mezi sebou...
Jinak asi to už víte, ale Julinka a Ivánek už nežijí...
hrůza (2011-10-17 17:18:18, Eva K.) Odpovědět
A nějaké fotky s nima nezamávají, zrovna nedávno mi známá říkala,jak byla za známou ve stájích se tam plazilo nemocné kotě a co myslíte? Nechali ho chcípnout.Ty už jsou zvyklí.
Tohle je krutá realita... (2011-10-18 12:09:40, obřík) Odpovědět
člověk se snaží pomáhat,ale nepomůže všem.Mě už hází kočky za plot kde kdo a když jdu jen odčervit nebo oštřit oči koťatům po okolních stájích a chlívů-mají mě za magora,blázna a člověka co se nudí a nemá do čeho píchnout!!!To čeho jsem kolikrát svědkem,nemůžu ani psát jen z toho nespím a vymýšlím jak pomoct těm chudáčkům....
nedejte se! (2011-10-18 13:16:33, Eva K.) Odpovědět
To co říkají ti primitovové a emočně vyprahlá individua bych vůbec neřešila, dement zůstane dementem, pro nás lidi, co mají rádi zvířata a hlavně kočky jste hrdinka první třídy!
Je to smutné, (2011-10-18 13:23:11, Lída) Odpovědět
protože o kočky nikdo nemá zájem. Pracuji mezi lidmi, jejich vzdělání je RNDr, PhD, vědní obor biologie a když se zmíním o kastraci, tak mi taky klepou na hlavu. Myslela jsem, že zabedněnci z této kategorie vzdělání nebudou. Spletla jsem se. Taky se starám a pomáhám kočenkám, doma mám 7 nalezenců, 6 vykastrovaných,sedmou to čeká,ale tyto kočeny a kocouři se netoulají, neperou, myši loví, jsou v pohodě. Jenže lidi jsou strašně zlí a místo pomoci si ještě do ubožáka kopnou. Jsou to miláčci. Jedna moje nalezená kočička byla na tom tak špatně, že hlavičku měla obalenou hnisem, jedno očičko jí vyhnisalo, ale náš pan doktor ji vyléčil. Přitom, když ji syn dovezl od silnice pohozenou, vážila 10dkg, hlava visela na kůži a naděje na život pramalá. Bylo to hrozné, bohužel je takových chudáčků hodně. Teď má moje rozmazlená Bibinka 7 roků.
Trochu pozitiva... (2011-10-18 16:53:56, obřík) Odpovědět
Já mám celkem 9 kočičáků,všichni jsou nalezení nebo hozeni za plot a všichni léčeni,někteří s trv.následky,ale nesnižuje jim to kvalitu života.Jen jednoho postelového mazílka máme z Dep.p.Plaché a ten nám pomáha vychovávat koťátka,která pipláme od slepých uzlíčků posbíraných na statku ze vsi.A samozřejmě vše kastruju.Je to nekonečný příběh,ale mě to baví,přesto,že né vždy končíme šťastně:-()
kočka měla nůž v oku (2011-10-19 11:49:57, Eva K.) Odpovědět
Hrozné,další skvělý případ,nevím,ale snad by z toho nože šly otisky prstů ne? http://tn.nova.cz/zpravy/zajimavosti/strasne-kocce-kdosi-zabodl-nuz-do-hlavy-prisla-o-oko-ale-prezila.html
Policie? (2011-10-19 15:51:08, ) Odpovědět
Kolik lidí ten nůž mělo v ruce? Otisky prstů - dobrý, ale mají je v evidenci? Nebo budou policajti kvůli kočce odebírat otisky všem lidem v obci? Nepravděpodobné...
nůž (2011-10-19 16:28:24, Eva K.) Odpovědět
Kolik, no na videu s ním v oku byla na veterinármím stole, takže jí ho vyndal až veterinář. Pokud by nebyli úplně blbý, tak na něj nešahá milion lidí, podle mě by to šlo zjisti, ale to by náš stát musel za něco s tát. Každopádně někomu doma chybí jeden kuchyňský nůž :o(((
nemám slov... (2011-10-19 20:41:54, obřík) Odpovědět
já bych sekala ruce...
Julinky a Ivánka je mi líto,nestihli poznat tu lepší stránku života s lidmi...
Ivánek a Julinka (2011-10-19 16:32:03, Eva K.) Odpovědět
Je mi těch dvou chudáků líto, hlavně ti, co jim to udělali si pěkně doma cpou pupky a spinkají v klídku a pohodě. Doufám, že opravdu na každého jednou dojde!
spravedlnost? (2011-10-25 07:18:28, Dáša) Odpovědět
Dobrý den, i já bydlím na vesnici, jsem jak se říká přistěhovalec. Jsem majitelkou už jen 9 koček, jedna mi zmizela cca 3 týdny.
Děvčat mám 7, ale všechna kastrovaná. Naše původní je jedna kočička Adélka. Ostatní holky a kluci k nám došli tak, že se u nás okotila jejich mamka a nikdo se k ní nehlásil, tak zůstali u nás.
I když jsem sousedovi o kterém vím, že jeho byla kočka řekla, že má u nás koťata, tak mi řekl, jo já si pro ně přijdu a zabiju je. Byla už měsíční takže jsme mu řekla jestli je normální ať matku po odkojení vykastruje.
Výsledek je, že jsem nakonec kastrovala čtyři holky já a dodnes máme tři holky u sebe. Jejich maminka už bohužel nežije. Nějaký "dobrák" ji otrávil, takže k nám přišla akorát zemřít. Kočky miluju, stojí nás s manželem výplatu, ale nikdy bych jim neodepřela péči a lásku. Většina lidí na vesnici bere kočky jako stroj na chytání myší a něco co stejně zmizí a je lehko na odstřel. Zajíc nebo kočka to je fuk, hlavně, že si zastřílí. Za dobu co bydlím na vesnici cca 11 roků nám zmizelo hodně kočiček a kocourků, ale jen jeden zemřel, že měl nemocná játra.
Měli jsme kocourka, který přišel o nohu v železech. Bohužel už taky není mezi náma někdo ho zastřelil a hodil do potoka. Myslíte, že jim to vrátí? Pro mě je to malá útěcha. Protože co si ten tvoreček musí vytrpět.
Sousedi mají dva kocouři, myslíte, že když jsou nachlazení, že s něma jedou na veterinu. Škoda peněz a tak ti si zajdou k nám a roznáší to u nás. PS: omlouvám, se že si stěžuju,
závěrem: kočky jsou báječné, jsou své a když jim necháte jejich volnost v rozhodování, budou vás sami vyhledávat a chtít se mazlit a hrát si
Krásný den a hodně štěstí všem zatoulaným holkám a klukům
Bohužel ne... (2011-10-25 07:26:02, ) Odpovědět
"Myslíte, že jim to vrátí?" Ne, nevrátí. To je častá útěcha, ale držte se nohama na zemi. Řeči typu "Boží mlýny..." jsou o ničem. Pokud tomu nepomežeme osobně, tak se žádné "spravbedlivé potrestání" nekoná. Tedy pokud nejste silně věřící a čekáte Boží tresty a jiné fantazie.
Na selské mozky... (2011-10-25 20:13:28, obřík) Odpovědět
zákony neplatí.A plně s tím souhlasím,já si nedavno dovolila jednomu takovému říct,že týrá zvířata,nekrmí je,množí se nekontrolovaně a kvalita těch chudáků je otřesná,jak psi,tak kočky.A výsledek-dnes si neustále hlídám své kočky,protože mi je ten ubožák úmyslně likviduje.A úřady...???Nevzdam se!
kočky bez domova (2011-10-31 11:21:21, Veronika) Odpovědět
Ahoj. Možná mi tu někdo poradí, nebo pomůže? Bydlím v malém městě v Plzeňském kraji. Máme tu dvě místa, kde se zdržují kočičí tlupy a reprodukce funguje velmi dobře. Jedna u bytovek na začátku města a druhá na konci. Nikdo se k nim nehlásí, ale kdo může, chodí je krmit. Já osobně adoptovala jednu čiči a nechala jsem ji vykastrovat a naočkovat. Je mi jich líto a navíc jedné. Všimla jsem si jí před dvěma dny, když jsme šli s dětmi na procházku. Má cca 10cm v průměru živý flek na zádíčkách. Domnívám se, že jde o nějaký zánět... Nikoho není a město s tím nechce nic mít. Co mám dělat? Nemůžu ji tam přece takhle nechat a nemůžu si ji vzít ani domů, mám dvouleté dítě a neměla bych jak a kdy se o ni starat. Navíc mám psa, který respektuje jen tu naší adoptovanou... Je někdo, kdo by byl ochoten se o ni postarat a dát jí domov a potřebnou léčbu? K tomu ještě připojím, když by měl někdo zájem o cca 15cm(dva měsíce?) koťátka, tak tu jsou také a nikdo je nechce. bíločernorezavé-černé-mourovaté a asi ještě rezavé. Určitě se ozvěte, když budete mít zájem. Pošlu i foto. Běhají tu a pochybuji, že zimu přežijí. nejde o inzerci, jsou to toulavá koťátka. Díky Veronika
Veroniko, (2011-10-31 11:33:33, Nadikhindo) Odpovědět
myslím, že když dodržíte karanténu, pak dítě ani pes v ohrožení nebude, horší by to bylo s kočku, jak ji mátze očkovanou? Chce to mít odděleně, přezouvat se, převlíkat svržky, dezinfikovat. PAk by neměl být problém ji aspoň dočasně nabrat, aspoň na pár dní, než se něco najde.. Nebo může být karanténa u přátel, sousedů, ve vytápěném sklepě...... vyléčená a naočkovaná zvířata pak můžete nabízet tady (u dospělých je podmínkou kastrace).
Kočka s 10 cm živým flekem venku dlouho nepřežije. TOtéž dvouměsíční koťata, začíná mrznout, každá noc venku jim může být osudná.
Když se podíváte na úvodní straně vlevo, uvidíte tam různá OS, která se starají o kočky, i s kontakty. Jenomže většinou mají úplně plno. A neočkovaná koťata většinou nepřijímají, tak by v taková koncentraci koček rychle zašla. NAvíc, než se místo uvolní, bude zřejmě pozdě.
Takové ty policejní útulky pak vůbec nedoporučuju.
Já taky toho z Prahy moc nemůžu :-(( ani nemám jak se přesunout.
kočky bez domova (2011-10-31 12:31:55, Veronika) Odpovědět
Děkuji za odpověď. Já mám kočku prohlédnutou a kastrovanou veterinářem a dostala základní očkování vč. vztekliny. Už jsem napsala do svobody zvířat v Plzni. Třeba tam by mohli pomoct. Já ale nebydlím v domečku, ale v bytovce a neměla bych ji kde mít a nevím, jestli bych a jak ji odchytla.Ta naše přišla sama a nebála se. Většinou ty dospělé kočky jsou plaché. A je jich tu opravdu hodně. Proberu to tady se sousedy, ale nevím ? Ještě se zeptám, nevíte když jsou a žijou kočky na pozemku za plotem a majitel pozemku se k nim nehlásí, berou se jako toulavá? Majitelka se ohání tím, že je její jen kocour a ostatní jsou cizí a nezajímají ji. Její pozemek končí pod bytovkou, kde kočky žijou a plot zasahuje přímo pod jeden z balkonů a kočky se tam necítí ohrožené. Musel byste to tu vidět-chudáčci!
Svoboda zvířat (2011-10-31 12:42:32, N.) Odpovědět
no, řekla bych, že Vám nějak poradí.
NA plaché kočky se musí se sklopcem, ten snad nějaký budou mít k dispozici. Nejdůležitější je kastrace.
Klidně se pusťte i do koček na sousedním pozemku, pokud se k nim nehlásí a máte ne to svědky, nemá na ně žádné právo. Ale bez dovolení vniknout na pozemek, to je vošajslich, to chce se dohodnout nebo kočky nějak vylákat.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|